کد خبر: ۶۸۱۰۸۱
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۹
تعداد بازدید: ۴۱۴
بیشتر ما کی‌روش را دوست داریم، می‌دانید چرا؟ چون او در مواقعی که لازم است، یک ایرانی تمام‌عیار می‌شود و حتی شاید از ما هم بیشتر حرص می‌خورد.
به گزارش خبرداغ به نقل از روزنامه خبرورزشی: بیشتر ما کی‌روش را دوست داریم، می‌دانید چرا؟ چون او در مواقعی که لازم است، یک ایرانی تمام‌عیار می‌شود و حتی شاید از ما هم بیشتر حرص می‌خورد.

شاید مشت‌های گره کرده پرتغالی معروف پس از پیروزی یک بر صفر ایران در کره، کی‌روش را چند برابر برایمان تودل‌بروتر کرد و عزیزتر و باز شاید به همین دلیل است که گاهی حرف‌های بی‌منطقش را می‌پذیریم و هضم می‌کنیم و ته دل‌مان به او و تفکراتش اعتماد داریم. با این حال همه ما خوب می‌دانیم که کارلوس کوئیرز خارجی‌ها و کی‌روش ما کم اهل جنگ و جدال نیست، هر جا که لازم ببیند (با منطق و بی‌منطق) وارد گود می‌شود و می‌جنگد. در زیر نگاهی داریم به چند مجادله مهم‌تر و پرسر و صداتر سرمربی تیم ملی کشورمان و مربیان دیگر.

ماجرای تنفر
درست همان روزی که خبر انعقاد قرارداد باشگاه پرسپولیس با مانوئل ژوزه پرتغالی منتشر شد، بحث اختلافات عمیق و قدیمی او و کارلوس کی‌روش به گوش رسید. اینکه سرمربی تیم ملی‌مان با سرمربی پرطرفدارترین باشگاه‌مان در جدالی همیشگی باشند، دل همه را لرزاند. ریشه اختلاف ژوزه و کی‌روش به پایان جام جهانی ۲۰۰۶ بازمی‌گشت. قرار بود با رفتن فیل بزرگ، نوبت به ژوزه برسد اما ناگهان ورق برگشت و کی‌روش سرمربی پرتغال شد و از آن روز ژوزه در ابتدا تبدیل به اولین منتقد کی‌روش و به مرور بدل به دشمن شماره یک او شد. حتی ژوزه در اظهارنظری گفته بود: «کی‌روش که از من متنفر است و من نیز از او تنفر دارم، باج نمی‌دهم.»
در نهایت سال ۹۱ وقتی کی‌روش ۹ پرسپولیسی را به تیم ملی دعوت کرد، ژوزه شروع به انتقاد کرد و دوباره گفت‌وگوها و بیانیه‌ها آغاز شد البته از آنجا که پیرمرد نچسب پرتغالی بعد از نیم‌فصل از پرسپولیس رفت، دردسرها و اختلافاتش با کی‌روش نیز دیگر ضرری برای فوتبال ما نداشت.

مشت دوست‌داشتنی
یکی دیگر از جدال‌های معروف کی‌روش و شاید معروف‌ترین‌شان، جدال او با سرمربی بی‌اخلاق تیم ملی کره‌جنوبی بود. چوی کانگ هی وارد جنگ رسانه‌ای با کی‌روش شد و حتی در اظهارنظری عجیب اظهار امیدواری کرد کی‌روش و شاگردانش جام جهانی ۲۰۱۴ را از تلویزیون تماشا کنند. او در اظهارنظر دیگری گفته بود کی‌روش سرمربی رئال مادرید و مربی منچستر بوده ولی از باشگاه‌های بزرگ دنیا فقط چیزهای عجیب و غریب یاد گرفته است!
البته کی‌روش هم در این جنگ رسانه‌ای حاضر بود و خط به خط پاسخ مربی کره‌ای‌‌ها را داد اما جواب اصلی او به سوت پایان بازی ایران و کره در سئول برمی‌گشت، جایی که کی‌روش پس از پیروزی یک بر صفر ایران در این بازی و صعود مستقیم به جام جهانی به سمت چوی رفت و مشتش را گره کرد و فریاد زد. همان عکس‌العملی که ایرانی‌ها آن را نشانه تعصبش می‌دانند و دوستش دارند.

کمدین قرن!
زلاتکو کرانچار مربی دیگری بود که با کی‌روش به مشکل برخورد. کی‌روش در تلاش بود تا پس از صعود به جام جهانی، تیمی قدرتمند را برای حضور در برزیل ۲۰۱۴ مهیا کند. کرانچار هم که مربی سپاهان بود، می‌خواست از همه قوایش در بازی‌های آسیایی بهره بگیرد و این شد دلیل اختلاف این دو خارجی باتجربه. کی‌روش و کرانچار با عباراتی چون «کمدین قرن» و «مردی با افکار مسخره» حسابی از خجالت هم درآمدند. در هر صورت این وسط یکی، دو ملی‌پوش سپاهانی قربانی شدند و هرگز رنگ جام جهانی را ندیدند و در نهایت با خروج کرانچار از سپاهان، این جنگ و جدال سخت به پایان رسید و باز هم کی‌روش سرمربی تیم ملی ماند.

آن آقا
آخرین نبرد کی‌روش با مربیان خارجی، ماجرای ادامه‌دار او و برانکو است. سرمربی سرخ‌ها در ابتدای فصل از اردوی بی‌وقت تیم ملی گلایه کرد و کی‌روش به تندی و در چند نوبت جواب او را داد و خواستار عذرخواهی سرمربی پرسپولیس شد. برانکو البته پیروز این نبرد بود چراکه اردوی تیم ملی لغو شد و او توانست با همه نیروهایش پرسپولیس را برای فصل جاری لیگ برتر آماده کند اما کی‌روش همچنان پیگیر این ماجراست و حتی در پایان دیدار مقابل قطر همچنان از «آن آقا» سخن گفت و از او خواست هر چه سریع‌تر از فوتبال ایران عذرخواهی کند. برانکو فعلاً دلش نمی‌خواهد در آستانه دربی وارد جدال رسانه‌ای جدیدی شود اما بعید است کی‌روش ماجرا را به این زودی‌ها رها کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: