کد خبر: ۶۸۰۸۷۹
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۶
تعداد بازدید: ۴۴۵
هر چند نقدهایی به عملکرد فنی تیم ملی در بازی مقابل قطر وارد است ولی مهم کسب ۳ امتیاز حیاتی بود که در گام اول به آن رسیدیم تا با صدرنشینی کار را آغاز کنیم.
به گزارش خبرداغ،در مطلب زیر به بررسی خط به خط تیم ملی پرداخته‌ایم. لازم به یادآوری است که سیستم پایه تیم ملی ۱-۳-۲-۴ بود ولی در زمان در اختیار داشتن مالکیت توپ، سعید عزت‌اللهی به عنوان هافبک دفاعی مرکزی عقب‌تر می‌رفت تا دو مدافع کناری ما برای حرکت در لب خط آزادی عمل بیشتری داشته باشند و آندو هم با این تغییرات جلوتر می‌آمد تا به عنوان هافبک میانی ایفای نقش کند.

 

دروازه‌بان
علیرضا بیرانوند با توجه به عملکرد خوبی که در پرسپولیس داشت به عنوان گلر اول وظیفه حراست از دروازه را به عهده گرفت و در مجموع ۱۰۰ دقیقه‌ای‌ که بازی و کلین‌شیت کرد نمره قبولی گرفت. بیرانوند در دقیقه ۱۱ یک مهار خوب داشت و توانست مهاجم اروگوئه‌ای و خطرناک قطر را ناکام بگذارد. البته علیرضا در یکی، دو صحنه و در خروج‌ها چندان مطمئن عمل نکرد و مثل همیشه در شروع مجدد با دست هم خوب بود.

 

خط دفاعی
ترکیب چهار نفره سیدجلال حسینی، پژمان منتظری، احسان حاج‌صفی و رامین رضاییان چند بازی است که در کنار هم قرار می‌گیرند که در این میان سه نفر اول مدت‌هاست که به بازی در کنار هم عادت دارند. در مجموع دو مدافع میانی ما بی‌نقص و عالی عمل کردند به خصوص پژمان منتظری که در مهم‌ترین و خطرناک‌ترین حملات قطر به عنوان ناجی حاضر شد و روز درخشانی را سپری کرد. دو مدافع میانی ما بسیار مطمئن عمل کردند ولی دو مدافع کناری ما علی‌رغم اینکه تلاش‌شان در مشارکت در حمله خوب بود ولی در مقاطعی که باید وظیفه دفاعی‌شان را انجام می‌دادند مثل دو مدافع میانی ما پرفروغ نبودند، اما در نهایت اینکه گل نخوردیم یک پوئن مثبت برای خط دفاعی تیم ملی محسوب می‌شود.

 

هافبک‌های دفاعی
همان‌گونه که اشاره شد در زمان مالکیت توپ قطر، دو هافبک دفاعی داشتیم و در زمان تصاحب توپ، عزت‌اللهی بیشتر به امور دفاعی می‌پرداخت و آندو آزادانه‌تر رو به جلو حرکت می‌کرد. البته اگر بخواهیم صادقانه صحبت کنیم باید بگوییم در فاز هجومی سرعت انتقال و همچنین طراحی حملات ما از سوی این دو نفر با کیفیت بالایی انجام نمی‌شد و به نوعی ضرباهنگ بازی کند بود که این دو باید سرعت بیشتری را به بازی می‌دادند ولی در سوی مقابل در فاز دفاعی و در محافظت از فضا‌ها هافبک‌های دفاعی ما عالی بودند.

 

هافبک‌های هجومی
اشکان دژاگه، علیرضا جهانبخش و مهدی طارمی سه بازیکن این قسمت هستند که در مجموع نمره قبولی می‌گیرند که البته علت اصلی آن درخشش جهانبخش (فارغ از گل بسیار زیبایی که زد) می‌باشد.


علیرضا از شروع بازی تا انتها هم در امور دفاعی بسیار خوب و فعال بود و هم وظایفش را در فاز هجومی عالی انجام داد تا نگین درخشان ایران باشد. دژاگه هم در نیمه اول تأثیرگذار و اکتیو بود ولی در نیمه دوم هر چه زمان به جلو رفت از بازی بیشتر خارج شد که شاید علت اصلی ‌آن مصدومیت باشد و طارمی هم کاملاً گنگ در پستی بود که عادت به بازی در آن ندارد. مهاجم نوک و هدف پرسپولیس برابر قطر نشان داد که به عنوان مهاجم کناری کارایی ندارد و بهترین پست برای او همان جای اصلی‌اش و یا نهایتاً مهاجم مکمل است. در آخر هم حضور امیری در پستی که به آن تعلق دارد سبب رونق جناح چپ هجومی ایران شد.

 

مهاجمان
در شروع، سردار آزمون به عنوان تنها مهاجم نوک بازی کرد و برخلاف آنچه در باشگاهش و در این روزها نشان داد خیلی مؤثر نبود ولی بعد از آن که ابتدا گوچی و سپس انصاری‌فرد به بازی آمدند و با دو مهاجم بازی کردیم مهاجمان ما با توجه به دقایق کمی که بازی کردند بسیار خوب عمل کردند تا نمره این خط ما راضی‌کننده باشد.

خبر ورزشی

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: