کد خبر: ۶۸۰۲۶۰
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰
تعداد بازدید: ۳۶۱
کارشناس فوتبال گفت: «بازی در این مرحله بسیار حساس است و تیم‌ها نباید کوچکترین اشتباهی را انجام دهند.»
ذوالفقارنسب؛ تیم ملی از اعتماد به نفس بالایی برخوردار است / قطری ها یک سیستم بسته در زمین پیاده می کنندبه گزارش خبرداغ به نقل از جام نیـوز، تیم ملی فوتبال ایران در اولین بازی دور دوم رقابت‌های انتخابی جام جهانی روز پنجشنبه در ورزشگاه آزادی به مصاف قطر می‌رود. شاگردان کارلوس کی‌روش که در اولین بازی باید پیش چشمان هواداران ایرانی به میدان بروند بسیار امیدوار هستند تا با شکست قطر در آزادی بتوانند اولین گام مرحله دوم رقابت‌ها را محکم بردارند.
 
بیژن ذوالفقارنسب در مورد این بازی اظهار داشت: «در حال حاضر ما هیچ اطلاعاتی از وضعیت آمادگی تیم ملی فوتبال نداریم، به دلیل اینکه ملی پوشان در اردوی ایتالیا پشت درهای بسته تمرین کردند و دو بازی تدارکاتی که مقابل دو تیم ایتالیایی برگزار کردند هم پشت درهای بسته برگزار شد اما فوتبال ایران مقابل قطر همیشه موفق عمل کرده و در همه بازی هایی که مقابل این تیم انجام داده توانست امتیازات کامل را کسب کند.»
 
وی ادامه داد: «البته قطری‌ها در یکی دو سال اخیر 4-5 بازیکن خارجی را به تیم ملی خودشان اضافه کردند و این بازیکنان می‌توانند کیفیت فوتبال قطر را بالا ببرند اما در واقع بازیکنی که با پول برای تیم ملی بازی می‌کند و بازیکنی که با تعصب و غیرتش برای تیم ملی کشورش بازی می‌کند زمین تا آسمان فرق دارد و قطعا بازیکنان خارجی قطر هم زمان می‌برد تا بتوانند در فوتبال این کشور جا بیفتند.»
 
ذوالفقارنسب در خصوص استفاده کی‌روش از بازیکنان باتجربه و قدیمی در تیم ملی برای بازی مقابل قطر و چین بیان کرد: «بازی در این مرحله بسیار حساس است و تیم‌ها نباید کوچکترین اشتباهی را انجام دهند و به همین دلیل کی‌روش هم سعی کرد از بازیکنان باتجربه تری در تیم ملی استفاده کند. البته سرمربی تیم ملی باید نیم نگاهی هم به بازیکنان جوان و پدیده‌های لیگ داشته باشد و از آنها هم در تیم ملی استفاده کند.»
 
کارشناس فوتبال در رابطه با سیستم بازی قطر مقابل ایران که به احتمال زیادی با یک بازی بسته قصد دارد از ضدحملات استفاده کند عنوان کرد: «هر تیمی که در تهران مقابل تیم ملی قرار می‌گیرد، به خاطر فشار بازی و همچنین حمایت هواداران می‌خواهد یک سیستم بسته در زمین پیاده کند و در ضدحملات به سمت دروازه ما حمله کند. قطعا تیم ملی هم اگر در یک کشور دیگر بخواهد به میدان برود از این تاکتیک استفاده می‌کند. قطری‌ها هم در این بازی به خاطر فشار زیادی که در آزادی به آنها می‌آید از این سیستم استفاده می‌کنند.»
 
وی در خصوص نقاط قوت و ضعف ایران در بازی مقابل قطر گفت: «تیم ملی از اعتماد به نفس بالایی برخوردار است و این مساله یک نقطه قوت برای ملی‌پوشان به حساب می‌آید. ضمن اینکه در حال حاضر ما در تیم ملی در فاز هجومی بازیکنان خوبی داریم که به راحتی می‌توانند فرصت‌های گلزنی روی دروازه حریفان ایجاد کنند. در مورد نقطه ضعف تیم ملی هم فعلا باید منتظر اولین بازی این تیم مقابل قطر باشیم و بعد در مورد آن نظر بدهیم.»
 
ذوالفقارنسب در مورد شانس صعود تیم ملی از گروه خودش به مرحله نهایی جام جهانی روسیه افزود: «ایران در این گروه کار سختی را پیش رو خواهد داشت و نه تنها تیم ملی ما بلکه کار برای همه تیم ها سخت است. ازبکستان، سوریه، چین، کره جنوبی و قطر حریفان سختی برای تیم ملی هستند و صعود ایران به جام جهانی به آمادگی ملی‌پوشان و امکانات مناسب دارد.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: