کد خبر: ۶۷۹۴۴۰
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۵
تعداد بازدید: ۳۷۳
وزیر کشور گفت:‌ اندیشه‌های اقتصاد مقاومتی رهبری، چراغ راه هدایت دولت است.
به گزارش خبرداغ، عبدالرضا رحمانی فضلی در جمع مدیران و مسئولان شهرستان‌های غرب استان گلستان اظهار کرد: مردم همه حرف‌ها را می‌شنوند و آنها پاسخ خود را در صندوق‌های رای می‌اندازند.

وی تصریح کرد: ما معتقد هستیم مردم ارزش‌گذار و تعیین‌کننده هستند و همه ما در نهایت تن به خواسته مردم می‌دهیم.

رحمانی‌فضلی تاکید کرد: در حوزه اقتصادی با وجود زخم‌هایی که بر پیکره اقتصاد کشور در طول 50 سال وارد شده است اما شاخص‌ها و آمارهای ما رو به افزایش و بهبودی است.

اندیشه‌های اقتصاد مقاومتی رهبری، چراغ راه هدایت دولت است

وی گفت: با توجه به پشت سر گذاشتن تحریم و شرایط نامطلوبی که بر پیکره اقتصاد کشور وارد بود امروز توانستیم حرکت قابل قبولی را در حوزه تورم و حرکت نسبتا موفقی را در حوزه رونق اقتصاد انجام دهیم.

رحمانی‌فضلی تاکید کرد: چراغ راهنمای ما در این مسیر مقام معظم رهبری و اندیشه‌های اقتصادی ایشان به عنوان تلکیف برای همه ما است و موضوعات طرح شده از زبان ایشان به عنوان ضرورت اقتصادی، سیاسی و اجتماعی است.

وی اضافه کرد: استفاده از مردم و توانمندی مردم، درون‌زایی و برون‌نگری، عدالت‌محوری و دانش‌بنیانی اساس کشور برای برون‌رفت از رکود فعلی است و دولت مصمم است تا این راه را به نتیجه برساند اما بدانید اساس این حرکت مردم هستند و اگر مردم وارد صحنه شوند این حرکت به نتیجه خواهد رسید.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی همانند جهاد است و ما باید این را به نتیجه برسانیم و عزم همه مردم و دولت در تحقق واقعی اقتصاد مقاومتی است.

بودجه نفت دیگر جوابگوی نیاز استان‌ها نیست/ شاهد جنب و جوش خوبی در گلستان بودم

رحمانی‌فضلی با اشاره به نخستین روز از سفر به استان گلستان، اظهار کرد: در استان گلستان با توجه به وجود منابع و استعدادهای موجود هیچ چیزی برای تبدیل شدن این استان به استان برتر در خیرات اقتصاد مقاومتی کم نیست و مردم گلستان می‌توانند با قدرت پرچم اقتصاد مقاومتی را به اهتزاز درآورند.

وی تاکید کرد: قبلا که در دیوان محاسبات و مجلس شورای اسلامی بوده‌ام نیز می‌گفتم تمام استان‌های ما از نظر خودکفایی اقتصاد شرایط لازم را دارند اما برخی از سرمایه و هزینه‌های استان‌ها بد هزینه شده است و امروز دولت در سیاست‌های مختلف اقتصادی مدنظر دارد تا اختیارات را به استان‌ها واگذار کند و در این دولت 100 اختیار را به استانها واگذار کرده‌ایم و امروز امور را آسان‌تر اداره می‌کنیم.

وزیر کشور با بیان اینکه باید در نظام بودجه‌ریزی و اداری تغییرات اساسی ایجاد کنیم و راه دیگری نداریم، گفت: بودجه نفت با قیمت 35 و 40 دلار با این هزینه‌های سرسام‌آور و رو به افزایش دیگر جوابگوی نیازهای استان‌ها نیست.

رحمانی فضلی تاکید کرد: مردم باید بهره‌وری، جذب سرمایه‌گذاری خارجی و صادرات را افزایش دهند و استان‌ها با استفاده از نظر کارشناسان در 20 حوزه تحول ایجاد کنند.

وی گفت: امروز من شاهد جنب و جوش خوبی در گلستان بودم و کارگروه‌های تخصصی باید در زمینه‌های مختلف تلاش کنند و دائم مسوولان استان‌ گلستان و حتی دیگر استان‌های کشور گزارش فعالیت خود را ارائه دهند.

رحمانی فضلی در پایان ابراز کرد: اراده دولت در تحقق اقتصاد مقاومتی و تحول در کشور است و در این راه با تمام توان تلاش خواهد کرد.
منبع: فارس
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: