کد خبر: ۶۷۸۸۳۵
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰
تعداد بازدید: ۷۴۵
پشت در شعبه 231 دادگاه خانواده ونک منتظر است، مضطرب و نگران لب پایینش را در دهانش فرو برده و می‌خورد، جلوتر می‌روم تا علت مراجعه او را به دادگاه جویا شوم ...
به گزارش خبرداغ،خواسته اند بنایی بسازند تا مایه آرامش هم شوند اما بنایی که خشت نخست آن را کج گذاشته اند تا آخر بنای آن کج شده و هرگز خوشبخت نخواهند شد....

با اشک و نفرین راهرو دادگاه را بالا و پایین می‌کند، با گوشه روسری اش اشک چشمانش را پاک می‌کند، به سمت من آمده و در صندلی کنار من می‌نشیند، بی‌آنکه چیزی از او بپرسم،شروع به درد و دل میکند،  گویی گوش شنوایی برای حرف‌هایش پیدا کرده است، داستان زندگی اش را این‌گونه برایم بازگو می‌کند.


سه سال است که مادرمان را از دست داده ایم و همیشه سعی کرده ام جای خالی مادر را برای برادرم پر کنم و مانند هر خواهری آرزوی دیدن برادرم را در لباس دامادی داشتم که این آرزو تبدیل به عقده‌ای برایم شده است، یک روز به اصرار به خواستگاری دختری رفتیم، خانواده خوب و آبروداری بودند پریسا  در ظاهر دختر نجیبی بود و با شناختی که از مادرش داشتم به همراه برادرم به خواستگاری او رفتیم کارها خوب پیش می‌رفت تا زمانی که خانواده عروس صحبت از مهریه دو هزار سکه‌ای به میان آوردند، در ابتدا مخالفت کردم، ولی به دلیل شناختی که از خانواده عروس داشتیم به این میزان مهریه رضایت دادیم.
ابتدای زندگی برادر و عروسمان خوب بود تا زمانی که عروسمان مرا یک موجود اضافی در خانواده خودش عنوان کرد و اصرار بر زندگی جدا از من داشت و برادرم به علت علاقه‌ای که به من داشت، به این موضوع رضایت نداد و همین امر باعث شد که همسرش مهریه‌اش را مطالبه کند و چون برادرم توانایی پرداخت مهریه را نداشت، مجبور به تحمل زندان شد. این را می‌گوید و با افسوس به روزهای گذشته فکر می‌کند و ادامه می‌دهد، ای کاش هیچ‌وقت به خواستگاری او نمی‌رفتم، من گول نجابت او را خوردم و با تصور اینکه همانند مادرش نجیب خواهد بود به خواستگاری او رفتم.

کی داده، کی گرفته


با صدور مجوزفعالیت اولین گروه از مراکز مشاوره ازدواج و تحکیم خانواده توسط وزارت ورزش و جوانان،بیش از ۲۰۰مرکز مشاوره ازدواج و تحکیم خانواده از ابتدای مرداد ماه، مشاوره های پیش از ازدواج، حین ازدواج و پس از ازدواج رابه جوانان ارائه می دهند.

پشت در شعبه 231 دادگاه خانواده ونک  منتظر است، مضطرب و نگران لب پایینش را در دهانش فرو برده و می‌خورد، جلوتر می‌روم تا علت مراجعه او را به دادگاه جویا شوم، سفره دلش را برایم باز می‌کند و از ازدواجش با همسرش برایم می‌گوید، من و سمیه در دانشگاه همکلاس بودیم، دختر خوبی به نظر می‌رسید، روز به روز روابط ما بیشتر و عاشقانه‌تر می‌شد تا اینکه تصمیم به ازدواج گرفتیم، مقدمات ازدواج فراهم شد و به خواستگاری سمیه رفتم، خانواده او بدون هیچ‌گونه مخالفتی به ازدواجمان رضایت دادند، تنها مشکل ما در ازدواج مهریه بالای او (1368 سکه طلا به نیت سال تولد) بود که با مخالفت خانواده من مواجه شد، اما سرانجام با اصرار من و صحبت‌های خانواده‌ او که « ای آقا مهریه رو کی داده، کی گرفته» به این ازدواج رضایت دادند، تا اینکه عقد کردیم.
یک ماه از تاریخ عقد نگذشته بود که بهانه‌گیری‌های سمیه در موضوعات مختلف آغاز شد و بالاخره با درخواست عجیب او در زمینه مطالبه مهریه مواجه شدم.
سمیه می‌خواست، برای محک زدن عشق من ابتدا مهریه را بگیرد و سپس با هم ازدواج کنیم و وقتی با مخالفت من مواجه شد، به صورت قانونی این کار را پیگیری کرد....این را گفت و به فکر رفت، فکر می‌کرد به تاوانی که باید پس بدهد.

تا ثریا می رود دیوار کج...

راهروی دادگاه های خانواده پراند از جوانانی که خواسته اند بنایی بسازند تا مایه آرامش هم شوند اما بنایی که خشت نخست آن را کج گذاشته اند تا آخر بنای آن کج شده و هرگز خوشبخت نخواهند شد، پس باید در ساخت این بنای مهم که سازنده سرنوشت است، دقت شود.

فعالیت ۲۰۰ مرکز مشاوره ازدواج و تحکیم خانواده از مرداد

با صدور مجوزفعالیت اولین گروه از مراکز مشاوره ازدواج و تحکیم خانواده توسط وزارت ورزش و جوانان،بیش از ۲۰۰مرکز مشاوره ازدواج و تحکیم خانواده از ابتدای مرداد ماه، مشاوره های پیش از ازدواج، حین ازدواج و پس از ازدواج رابه جوانان ارائه می دهند.
علی فخر کندری معاون دفتر ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان درحالی از ثبت نام بیش از ۲۵۰متقاضی ایجاد مراکز مشاوره ازدواج و تحکیم خانواده در سامانه ثبت نام وزارت ورزش و جوانان خبر داد که براساس استانداردهای موجود، برای شهری مانند تهران بیش از ۶۰۰مرکز نیاز است.

آمار زندانیان «مهریه» در کشور

رئیس سازمان زندان ها از زندانی بودن ۲هزار و ۳۰۲نفر به خاطر عدم پرداخت مهریه و ۵۶۲نفر به علت ترک نفقه و  ۶هزار و ۲۵۰نفر به خاطر نحوه اجرای محکومیت های مالی در زندان خبر داده است.
طبق پژوهش های صورت گرفته میانگین مهریه زنان ایرانی بین 300 تا 500 سکه طلاست، که البته در بین مهریه ها میزان ۱۲۴ هزار سکه طلا هم به چشم می خورد.
با این اوصاف زمان آن فرا رسیده که مسئولان ذی ربط  و خانواده ها چاره ای بیندیشند و راه حلی را پیشنهاد دهند که به قول معروف نه سیخ بسوزد و نه کباب.

تبیان
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: