کد خبر: ۶۷۸۰۲۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۷
تعداد بازدید: ۲۹۹
عباس کامیابی همچنین از غیبت 40 هزار پزشک عمومی از حرفه پزشکی خبر داد و گفت: در حال حاضر 80 هزار پزشک عمومی در کشور وجود دارد.
به گزارش خبرداغ به نقل از فرارو: عباس کامیابی همچنین از غیبت 40 هزار پزشک عمومی از حرفه پزشکی خبر داد و گفت: در حال حاضر 80 هزار پزشک عمومی در کشور وجود دارد که 40 هزار نفر از آنها در حرفه خود فعالیت نمی‌کنند. ما به اندازه کافی پزشک عمومی برای تامین نیروی انسانی پزشک خانواده داریم اما همچنان با افزایش سهمیه پذیرش دانشجو در حوزه عمومی و سایر تخصص‌ها روبرو هستیم.

وی تصریح کرد: دولتی که قصد کاهش بیکاری را دارد دست به اقدام می‌زند که آینده تمام دانش آموخته‌های این حوزه را تضمین کند. ما ده‌ها میلیون تومان برای تربیت پزشک هزینه می‌کنیم اما آنها را بدون آینده شغلی رها می‌کنیم.

رییس انجمن پزشکان عمومی ایران ضمن انتقاد از تعریف نشدن یک جایگاه مناسب برای انجمن پزشکان عمومی به عنوان نماینده این جامعه ادامه داد: برنامه آموزشی هر رشته پزشکی باید خروجی تحویل نظام سلامت دهد که جایگاه آن را مشخص کند. اگر ادعا می‌کنیم که پزشک عمومی در نقش پزشک خانواده می‌تواند در سیاست‌های آتی موثر باشد باید تحولی در این حوزه ایجاد کنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: