کد خبر: ۶۷۷۹۷۵
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۹
تعداد بازدید: ۱۵۸۸
معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش:
محمد محب خدایی در نشست با جمعی از غرفه داران، کسبه، هتلداران ، فعالان خدمات گردشگری و سرمایه گذاران، تغییر روش ها را لازمه راهیابی به بازار رقابت گردشگری درجهان عنوان کرد.

برای ورود به عرصه رقابت جهانی صنعت گردشگری باید روش ها و بینش هایمان را تغییر دهیمبه گزارش خبرداغ به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش مهندس محب خدایی معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش عصر سه شنبه 26 مرداد با جمعی از غرفه داران، کسبه، هتلداران، فعالان خدمات گردشگری و سرمایه گذاران دیدار کرد و در خصوص رونق گردشگری به سئوالات آنان پاسخ داد.

محب خدایی در این جلسه ضمن اشاره به اینکه جزیره کیش دارای پتانسیل ها و ظرفیت های مختلفی در زمینه های مختلف گردشگری است، گفت: ما امروز باید در عرصه رقابت جهانی، روش ها و بینش هایمان را تغییر دهیم و با پیاده سازی اصول جدید روش های قدیمی وناکارآمد را کنار بگذاریم.

وی با بیان اینکه ارائه طرح های نوین براساس ظرفیت های موجود جزیره کیش به رونق صنعت گردشگری کمک می کند گفت: در بخش های گردشگری تخصصی، سلامت، تفریحی، ورزشیطرح های خوبی از سوی سرمایه گذاران مطرح شده است که این طرح ها در جلسات بازبینی طرح جامع و صدور مجوزها در حوزه مدیریت توسعه گردشگری و عمرانی درحال بررسی است.

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش در خصوص برنامه ریزی برای مناسبت ها در جذب گردشگر و تطبیق برنامه ها براساس نیاز وعلایق گردشگری گفت: از ابتدای سال ، براساس مناسبت های مختلف ملی و مذهبی تقویم گردشگری تدوین شده است . در این تقویم پتانسیل های گردشگری کیش معرفی می شود. عید نوروز و تابستان و جشن های ملی، بهترین فرصت جشنواره های تفریحی است.با شروع بازگشایی مدارس و دانشگاه ها از اول مهرماه گردشگری آموزشی آغاز می شود و با مناسب شدن شرایط آب و هوایی کیش در نیمه دوم سال ، گردشگری ورزشی رونق می یابد.

محب خدایی با اشاره به اینکه در سال های گذشته تبلیغات گردشگری کیش فقط در داخل جزیره متمرکز شده بود گفت: روش تبلیغات مناسب و صحیح کمک شایانی به رونق گردشگری منطقه می کند. در نوزدهمین جشنواره تابستانی کیش بسیاری از برندهای داخلی با تبلیغ جشنواره کیش بر روی محصولات خود به جذب گردشگر کمک کردند.

معاون گردشگری کیش با اشاره به طرح رالی باس در خصوص برنامه های موفق گردشگری ترکیبی گفت: این طرح مورد استقبال بسیاری از بازاریان قرار گرفت و درخواست های زیادی مبنی بر اجرای مجدد این طرح داشتیم. در ایام نوروز 95 تعداد ورودی مسافر قابل توجه بود. هتل ها 100 درصد اشغال بودند و 51 درصد گردشگران در خانه های استیجاری اسکان داده شدند و به نسبت سال های گذشته کمپ های چادری درصد کمتری اشغال شده بودند. با توجه به ظرفیت های موجود کیش ، ما قادریم پذیرای سه ونیم میلیون گردشگر در سال باشیم. برای رسیدن به این هدف نیز باید به  عواملی مانند ارتقاء کیفیت خدمات وامکانات ، ایجاد اعتمادو افزایش  آرامش گردشگران درسفر به کیش توجه کنیم.

محب خدایی در خصوص رونق و توسعه گردشگری به راه اندازی سامانه سناک در هتل ها، مراکز اقامتی و رستوران ها، جمع آوری کانتر های گردشگری از بازارها و مستقر شدن آنها در آژانس های گردشگری وکسب نتایج مثبت از این سامانه اشاره کرد.

وی در خصوص راه اندازی انجمن ها و گروه های مجازی در حوزه های مختلف از جمله گردشگری کیش در فضای اینترنت گفت:NGOها و انجمن ها در دنیا بانی توسعه هستند اما انجمن هایی که به صورت کارشناسانه عمل می کنند .در این گروه ها باید به واقعیت ها توجه داشته باشند. باید ضعف ها و تهدید ها را شناسایی و آنها را تبدیل به قوت و فرصت کنند.

شایان ذکر است در این جلسه، آذین بندی خیابان ها در ایام جشنواره، طولانی شدن زمان اخذ مجوز فعالیت اقتصادی گردشگری، تبلیغات جشنواره و جاذبه های کیش در سطح گسترده، شیوه برگزاری جشنواره، نظر سنجی از مسافران ورودی فرودگاه و بندرگاه از جمله مباحث و سئوالاتی بود که از سوی شرکت کنندگان مطرح  و توسط معاون گردشگری سازمان منطقه ازاد کیش پاسخ داده شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: