کد خبر: ۶۷۶۹۷۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۶
تعداد بازدید: ۳۴۶
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ گفت: در حال حاضر مبنای ما حمایت از روحانی است و این حمایت به هیچ وجه به شکل چک سفید امضا نیست.
کواکبیان: حمایت اصلاح‌طلبان از روحانی شبیه چک سفید امضا نیست/تنها رقیب دولت، عملکرد خودش استبه گزارش خبرداغ به نقل از تسنیم،مصطفی کواکبیان  اظهار داشت: 130 نفر از کسانی که برای شرکت در فراکسیون امید ابراز تمایل کردند در 6 کمیته تخصصی در مجلس شورای اسلامی جانمایی شده و اعضای هیئت رئیسه آنها نیز روز چهارشنبه مشخص شدند.

وی ابراز کرد: طرح‌ها و موضوعاتی که مربوط به لوایح مجلس و برنامه ششم توسعه است، در قالب این کمیته‌ها مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بیشتر اعضای لیست امید نخستین حضور خود در مجلس را تجربه می‌کنند، گفت: این افراد باید مسائل و امور مربوط به مجلس از جمله تهیه طرح‌ها، نحوه بررسی و تصویب طرح‌ها و لوایح و مراحل آنها آشنا شوند، با این حال ما از مهر ماه به عنوان یک فراکسیون قوی و تأثیرگذار کارهای خود را انجام می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه افراد باتجربه این فراکسیون عرصه را خالی نگذاشتند، بیان کرد: در بحث‌های نطق‌های پیش از دستور نمایندگان عضو فراکسیون امید به ویژه در مواضع سیاسی، نحوه برخورد با دولت یا کسانی که قصد استیضاح داشته باشند، هماهنگی‌هایی انجام می‌شود و از مهر ماه فراکسیون به شکل جدی استارت می‌خورد.

کواکبیان با بیان اینکه بزرگ‌ترین رقیب دولت یازدهم در انتخابات ریاست جمهوری عملکرد خود دولت است، گفت: دولت باید در باقی‌مانده عمر خویش بیشترین فعالیت خود را در سطوح مختلف مانند ارتباط با نخبگان، توده‌های مردم و سایر قوا انجام دهد.

وی مبنای تصمیم‌گیری‌ها را استفاده از عقل جمعی عنوان کرد و افزود: در حال حاضر مبنای ما حمایت از روحانی است و این حمایت به هیچ وجه به شکل چک سفید امضا نیست.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با موضوع حقوق‌های نجومی بیان کرد: زمانی که بنده در مجلس گفتم مسئولان نظارتی خواب هستند رئیس مجلس معترض شد اما اکنون همه بر این باورند که مسئولان در خواب بودند.

وی خاطرنشان کرد: سازمان بازرسی کل کشور بخشنامه جدیدی را به دستگاه‌ها ابلاغ کرده ‌که فیش‌های حقوقی را از سال 90 اعلام کنند که 0.7 درصد از مدیران ‌شامل این فیش‌های غیرقانونی و غیرمتعارف هستند.

کواکبیان تصریح کرد: در برخی از نهادها مانند هیئت امنای دانشگاه‌ها از لحاظ قانونی می‌توانند برداشت کنند اما این عمل از لحاظ انصاف و عدالت اقتضایی ندارد و یک معیار و عرف برای آن پیش‌بینی شده است.

وی برخورد دولت با فیش‌های حقوقی را کافی دانست و گفت: گفته شده ‌که مسئولان سیاسی نباید بیش از 10 میلیون تومان حقوق دریافت کنند اما دولت باید به طور جدی این موضوع را پیگیری کند و در مجلس نیز چند طرح در حال بررسی است تا این موضوع را قانونمند کنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: