کد خبر: ۶۷۶۷۵۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۱
تعداد بازدید: ۳۳۴
در جلسه علنی مجلس؛
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با یک فوریت طرح جامع توسعه و عمران روستایی کشور موافقت کردند.
یک‌فوریت طرح جامع توسعه و عمران روستایی کشور به تصویب رسیدبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی، با یک فوریت طرح جامع توسعه و عمران روستایی کشور موافقت کردند.

بر این اساس، نمایندگان با ۱۳۶ رای موافق، ۴۵ رای مخالف و ۴ رای ممتنع از مجموع ۲۴۳ نماینده حاضر در مجلس با یک فوریت طرح مذکور موافقت کردند.

 محمدحسین فرهنگی به‌عنوان پیشنهاددهنده این طرح اعلام کرد: به جهت اهمیت توسعه و عمران روستاهای کشور، لازم است این طرح خارج از دستور بررسی شود.

نماینده مردم تبریز در مجلس دهم یادآور شد: اکنون متولی خاصی برای اقتصاد روستاها و عمران آنها نداریم و نمی‌توانیم خلاها و مشکلات روستاییان را حل کنیم.

او یادآور شد: امروزه دستگاه‌ها احساس می‌کنند که روستا محل خوبی برای درآمد است و هراز گاهی مالیات‌هایی برای آن در نظر می‌گیرند و هیچ نهادی متولی رسیدگی به این موضوع نیست لذا این طرح می‌تواند به همه این موارد رسیدگی کند.

در ادامه علی اکبری در مخالفت با این طرح گفت: فوریت برای طرح جامع توسعه و عمران روستایی کشور قابل قبول نیست چرا که اصلا نیازی به بررسی فوریت‌دار آن احساس نمی‌شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: موضوعاتی که در این طرح آمده می‌تواند در دستگاه‌های دیگر مورد رسیدگی قرار گیرد تا مشکلات روستاییان پیگیری شود.

پس از آن، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در موافقت با این طرح گفت: اصلی‌ترین موضوع برای فوریت این طرح آن است که اکنون متولی برای کشاورزان در حوزه‌های مختلف نداریم و دولت بدهی‌های زیادی به کشاورزان دارد که باید پیگیری شود.

نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در گذشته تولید در روستاها بوده و مصرف در شهرها اما اکنون کشاورزان با مشکل روبرو شده‌اند و روستاییان از توسعه به دور هستند این در حالی است که کسی از آنها حمایت نمی‌کند.

به گزارش ایلنا، درنهایت نمایندگان با یک‌فوریت طرح جامع توسعه و عمران روستایی کشور موافقت کردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: