کد خبر: ۶۷۶۳۴۵
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۰
تعداد بازدید: ۴۸۱۸
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه رتبه‌بندی معلمان نیز با 1350 میلیارد تومان اعتبار از مهر 94 اجرا شد و میانگین دریافت معلمان حدود 300 هزار تومان رشد یافت، گفت: میانگین حقوق از یک میلیون و 290 هزار تومان به دو میلیون و 380 هزار تومان در سال 95 رسیده است.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه رتبه‌بندی معلمان نیز با 1350 میلیارد تومان اعتبار از مهر 94 اجرا شد و میانگین دریافت معلمان حدود 300 هزار تومان رشد یافت، گفت: میانگین حقوق از یک میلیون و 290 هزار تومان به دو میلیون و 380 هزار تومان در سال 95 رسیده است.

به گزارش ایسنا علی اصغر فانی در سی و سومین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور که در سالن اجلاس سران در حال برگزاری است به ارائه گزارش عملکرد این وزارتخانه پرداخت و در ابتدا به چالش های این دستگاه در سال 92 اشاره کرد.

وی افزود: محتوا، برنامه، فضا و تجهیزات، روش‌های مالی و نیروی انسانی از ارکان تعلیم و تربیت هستند؛ متاسفانه در آغاز اجرای ساختار جدید نظام آموزش و پرورش به جای آنکه به اجزاء و ارکان بپردازیم، از سر ساختار وارد شدیم، یعنی مقطع ابتدایی را شش پایه کردیم. شروع تحول از ساختار غلط است، در حالی که ابتدا باید زیرساخت ها را مهیا کرد و این بزرگترین چالش ما بود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اهداف مقطع ابتدایی را برای پنج پایه تعریف کرده بودیم اما پایه ششم اضافه شد گفت: ما نظام آموزشی جدید را خوب شروع نکردیم و مشکلاتش هر روز گریبان ما را می گیرد. کلاس‌های درسی مدارس ما مضربی از 5 بود ولی با شش پایه شدن باید تعداد کلاس ها را افزایش می‌دادیم و فضاهای دیگر چون نمازخانه و انبار و آزمایشگاه را تبدیل به کلاس می‌کردیم.

فانی افزود: باید نیروی انسانی تامین می‌شد و بکارگیری نیروی مازاد متوسطه در مقطع ابتدایی و عدم اطلاع رسانی درباره نظام جدید از چالش های دیگر ما بودند.

وی بابیان اینکه در همان روزهای ابتدایی با تشکیل کمیته‌ای 750 چالش احصاء شد گفت: از دل این چالش ها سیاستهایی استخراج شد و راهبردی که اتخاذ کردیم ارتقای کیفیت بود و هنوز به آن معتقدیم.


وزیر آموزش و پرورش در ادامه به مهم‌ترین سیاست‌های آموزش و پرورش و اقدامات انجام شده در راستای تحقق آنها پرداخت و گفت: از جمله این سیاست‌ها سازماندهی و بهسازی منابع انسانی است و در همین راستا دو سال است که پذیرش از بوم برای بوم را انجام دادیم و اگر این روند ادامه یابد به توزیع متوازن نیروی انسانی می انجامد. 

فانی به سیاست توسعه مشارکت‌ها اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش بزرگ‌ترین فصل مشترک حاکمیت و ملت است و اداره آن باید با مشارکت همگان شکل گیرد. دولت طی سه سال اخیر، 82 درصد بودجه مصوب ما را افزایش داده است، اما از کسری بودجه و کمبود امکانات رنج می‌بریم و دولت‌ها هرچقدر کمک کنند نیازهای انباشته آموزش و پرورش ایجاب می کند از منابع غیردولتی نیز بهره بریم.

وی بر لزوم ارتقای مدیریت آموزشگاهی به عنوان یکی دیگر از سیاست‌های جدی این وزارتخانه تاکید کرد و گفت: اگر یک نیروی انسانی خوب در راس مدیریت یک مدرسه باشد، مدرسه ارتقا می‌یابد. شما روسای آموزش و پرورش تلاش کنید بهترین‌ها را برای مدیریت مدارس انتخاب کنید.

وزیر آموزش و پرورش افزود: مشکل این است که به جای آنکه مدارس را فعال کنیم، ادارات را فعال کرده ایم؛ در حالی که باید امور را به مدارس واگذار کنیم و سیاست مدرسه محوری به همین علت مورد تاکید ماست. باید برای رییس منطقه یقین حاصل شود که اگر مدیر مدرسه قوی داشته باشد، او مشکلات را حل می‌کند.

وی افزود: در همین بحث هدایت تحصیلی اگر مشاوران و مدیران مدارس خوب به میدان می‌آمدند، از بار مشکلات کم می‌شد.

فانی با بیان اینکه تمرکز در آموزش و پرورش بالاست، گفت: باید اختیارات به مناطق تفویض شود، با این مشکل مواجهیم که نه ما حاضریم به سطح پایین تر اختیار بدهیم و نه او حاضر است مسوولیت بیشتر بپذیرد، ما عادت کرده‌ایم که از بالا بخشنامه بیاید و اجرا کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای انسداد مبادی بیسوادی گفت: تلاش‌های خوبی برای مراجعه خانه به خانه و پذیرش کودکان لازم‌التعلیم انجام شد. به عنوان مثال سال گذشته 76 هزار کودک لازم‌التعلیم شناسایی و به مدارس هدایت شدند.

فانی ادامه داد: برای اولین بار اساسنامه مدارس عشایری مصوب شد و به توسعه عدالت آموزشی کمک کرد.

وی به شناسایی چهار استان سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی، هرمزگان و جنوب کرمان در دولت به عنوان مناطق محروم اشاره کرد و گفت: این چهار استان مورد توجه دستگاه‌های حمایتی و همچنین آموزش و پرورش قرار گرفتند.

فانی به توسعه مدارس روستامرکزی و شبانه‌روزی اشاره کرد و گفت: بیش از 400 هزار دانش آموز در مدارس شبانه‌روزی داریم و امکانات ما در این مدارس کافی نیست، اما معتقدیم وجود این مدارس به تحصیل فرزندان‌مان در مناطق روستایی کمک می‌کند.

وی به پوشش بیش از 82 درصدی دانش آموزان در متوسطه دوم و پوشش بیش از 94 درصدی در مقطع ابتدایی اشاره کرد و گفت: افزایش پوشش دختران نیز از جمله شاخص‌های خوب ما در توسعه عدالت آموزشی است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه نسبت دانش‌آموزان مدارس غیردولتی از 8.5 به 11.37 درصد از دیگر شاخص‌های رشد یافته است، گفت: احیای دارالقرآن‌ها و افزایش انس با قرآن از دیگر برنامه‌های خوب انجام شده است.

فانی ادامه داد: ایجاد تشکل همیاران سلامت، عملیاتی کردن فرهنگ کتابخوانی، احیای زنگ کتابخوانی، ایجاد بیش از 1000 کتابخانه کلاسی، ایجاد 615 پژوهش سرا، تبدیل فرهنگ امنیتی به امنیت فرهنگی و ایجاد آرامش در فضای آموزشی، رشد سرانه فضای آموزشی از 4.86 مترمربع به 5.7 مترمربع برای هر دانش آموز، رشد 48 درصدی کلاس‌های تحویلی در سازمان نوسازی بخش دیگری از اقدامات انجام شده است.

وی با بیان اینکه رتبه‌بندی معلمان نیز با 1350 میلیارد تومان اعتبار از مهر 94 اجرا شد و میانگین دریافت معلمان حدود 300 هزار تومان رشد یافت، گفت: میانگین حقوق از یک میلیون و 290 هزار تومان به دو میلیون و 380 هزار تومان در سال 95 رسیده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۲۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
احمدشهرشهیدهمت
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۸
0
0
آقای وزیرصدرحمت به احمدی نژاد.ارگانای دیگه حداقل حقوقشون 4-5میلیونه فقط ماباکارگرا اینقدره
راستی خودت چقدرمیگیری بیافیشها مون چاپ کنیم*هستی؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۸
0
0
اولا کی از این وزیرمحترم میانگیین حقوق را جویا شده .. ودر ضمن این حقوق دو میلیون و سیصد به قول وزیر در قبال حقوقهای نجومی300میلیونی و به بالاتر چه ارزشی دارد حقوقهای نجومی فساد در جامعه ببار اورده همه چیز گران شده هرچه می خواهیم بخریم نمی توانیم قدرت خرید را نداریم چرا که مقایسه کنید .وزیر هرچه قدر از خود تعریف و توصیف کنند مردم عقل دارند چرا که فیشهای نجومی همه چیز را ثابت کرده
300/000/000=2/300/000
علی رحیمی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۸
0
0
باید باور کنیم آقای نوبخت؟ بنده با 28 سال سابقه و مدرک لیسانس که 2100000 تومان حقوق می گیرم .چطور میانگین حقوق 2 میلیون و 300 هزاره ........ ؟
حمید برناک
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۸
0
0
براساس خبر منتشرشده به نقل از وزیر محتم آموزش وپرورش میانگین حقوق فرهنگیان دومیلیون سیصدهزارتومان است معلوم نیست این خبر شامل کدام معلمین است داخل یا خارج از کشور ؟ شاغلین یا بازنشسته های محترم؟
معنا و مفهوم این خبر آن است که جمع کثیری بیش از 70درصد از معلمین حقوقی بیش از سه ونیم و یا چهارمیلیون تومان دریافت می کنند و حقوق معلمین هم نزدیک به دریافتی های نجومی است .اینجانب و بسیاری از همکاران دیگر را که می شناسم و احکام آنان را مشاهده نمودم اعم از شاغل وبازنشسته با مدارک کارشناسی و بالاتر و سابقه خدمت بیش از 25 سال خیلی خیلی از میانگین اظهارشده کمتر دریافت می کنند . شاید حقوق خود وزیر نجومی است که پس از میانگین با چند نفرمعدود دیگر این رقم رابدست آورده اند. حال آنکه احکام ما موجود و نمایانگر دروغ بودن این ادعاست مثلا بنده پس از 41 سال کمتر از 1/5 میلیون دریافت می کنم و تقریبا تمام مدت خدمتم را هم در پست مدیر و معاونت مدارس راهنمایی بوده ام وتازه در زمان خدمتم هم از احکام تشویقی برخوردارشده ام وکرنه کمتر ازاین دریافت می کردم ازاین نمونه بسیار میشناسم
لطفا دستور دهید این گونه مسائل راتیتر نکنند وهمچنان پنهان بمانند.
متشکرم -حمید برناک
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۸
0
0
فانی تو رو خدا حرف نزن آبروی ما روبردی . بی آبرو
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۸
0
0
یک معلم در سال 8 ماه به مدرسه می رود با احتساب هر ماه 4 هفته می شود 32 هفته که با احتساب هر هفته به تعداد 6 روز می شود 192روز وبا احتساب هر روز به مدت 5 ساعت می شود 960 ساعت در سال .مینگین حقوق یک معلم ماهانه 2،380،000 هزازتومان می شود که با اختساب 12 ماه می شود 28،560،000 تومان. اگر بر مبنای ساعت کار کرد بکنیم میش ودساعتی 29،750 تومان.لازم بذکر است که مقداری ازخیلی کمی از تعطیلا ت در هفته های کار کرد محاسبه شده است.
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۸
0
0
نظرایشان غیره کارشناسی وبدور ازانصاف است واقعا ضعیف ترین مدیر درتاریخ اموزش وپرورشه
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۸
0
0
نظرایشان غیره کارشناسی وبدور ازانصاف است واقعا ضعیف ترین مدیر درتاریخ اموزش وپرورشه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۸
0
0
1ملیون و290هزارتومان وقتی 300هزار تومان اضافه بشه ،میشود 1میلیون و590هزار تومان .پیرمرد دقت کن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۸
0
0
چرا بقیه دستگاه ها میانگین حقوق را نمی گویند.شما وجدانت ناراحته،می خوای بگی خیلی در وزارتت کار کردی.تنها راه درمان شما،استعفا است.فقط اینجوری معلمان شاید شما را ببخشند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۸
0
0
این که حقوق یک کارگر است.چرا حقوق معلمان نباید مانند بانک یا شرکت گاز یا شرکت برق و...نباشد
داغدار
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
0
0
,وزیر بی خبر بی لیاقت دائم قرصی حرف نزن توکه راحت مننیستی اتش من نباش اره بابا
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
0
0
دروغ میگه با 25 سال سابقه ومدرک لیسانس 1/800 میگیرم اگر راست میگه دریاففی خود ومدیر کل هارا اعلام کنه
علی علوی
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
0
0
این داعش لعنتی که می گویند کجایند در عراق وسوریه چه غلطی می کنند ؟ باید بیایند گردن این مسوولین اموزش وپرورش را بزنند.بخدا معلمان کف خواهند زد.
منوچهر باقری
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
0
1
با سلام - آقای وزیر اگه میانگین اینقدره پس من با لیساس و 29 سال خدمت باید 4 یا 5 ملیون حقوق بگیرم !!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
0
1
دروغ پشت دروغ ، بنده با 15 سابقه، مدرک ارشد از دانشگاه تهران ،حقوق بنده 1 میلیون تومان است ، واقعا شرم آور است که چنین عددی را اعلام می کنند وحتی اگر بر فرض محال این رقم بود باز هم مایه شرم ساری است، یک فرهنگی با 25سال سابقه به زحمت یک میلیون و سیصد هزار تومان می گیرد آنهم با مدرک فوق لیسانس و دکترا آن وقت یک کارمند در وزارت نفت، مخابرات، تامین اجمتاعی، ادارات برق و گاز و نیروگاه ها و بانک در بدو وردود استخدام حداقل 4 تا 5 میلیون تومان دریافتی دارند .شرم باد . شرم باد.
مرادي
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
0
2
آقاي فاني دروغگو است .
محمدمیرکی اناری
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
0
1
لعنت به هر چه نامرد و دروغگو
نظا م الله مهرانی طالقانی
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
0
0
استیضاح به امید خداوند انجا م میشه چون به تعهداتش اعما ل نکرد
عبداله
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
0
0
هردم ازاین باغ بری میرسد....
آقای فانی بنده بازنشسته وحضرتعالی دراین سن وسال باید بفکر آخرتمان هم باشیم وازدروغگویی وضایع کردن حق دیگران اجتناب کنیم.برای جیفه دنیوی حقی را پایمال نکنیم.بنده پس از سی سال خدمت دو شیفت وده سال که از باز نشستگیم میگذرد با مدرک لیسانس 16973000تومان حقوق دریافت میکنم.این مبلغ را باحقوق خودتان وهمترازان بنده در سایر ارگانها وادرات دولتی وخصوصی مقایسه کنید ایا عرق شرم بر پیشانیتان نمی نشیند؟؟؟؟؟ سال 90 قرار بوده 600000 هزار تومان هزینه ازدواج فرزند بدهند هنوز خبری نیست!!!آیا طلب وزیر هم اینگونه پرداخت میشود؟؟؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
0
0
تو که گفتی چرا نباید حقوقمون مثل کارمند بانکا باشه.چهار ماه از سال خوابین خونه حقوق میگیری میخواد برابری کنه با کارمند بانک چه اعتماد به نفسی.به جز که پنج شنبه ها هم تعطیلین.بین الطعتیلین هم طعتیلین.چن روز جلو عیدم طعتیلین.تعطیلات عیدم بخور بخوره.هنوزبگم.ولی کارمندا بانکم مرخصی که حقشونه هم با بدبختی میدن.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
0
0
تو که گفتی چرا نباید حقوقمون مثل کارمند بانکا باشه.چهار ماه از سال خوابین خونه حقوق میگیری میخواد برابری کنه با کارمند بانک چه اعتماد به نفسی.به جز که پنج شنبه ها هم تعطیلین.بین الطعتیلین هم طعتیلین.چن روز جلو عیدم طعتیلین.تعطیلات عیدم بخور بخوره.هنوزبگم.ولی کارمندا بانکم مرخصی که حقشونه هم با بدبختی میدن.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
0
1
فانی به والله خدا
میدونه چندین نفر با روابط وبدون داشتن لیاقت مدیر و معاون کردی حالا از مدیریت های منطقه ات چه انتظار
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: