کد خبر: ۶۷۶۲۷۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۵
تعداد بازدید: ۶۴۷
خودکرده را تدبیر نیست! استقلال مشمول همین قاعده شد و بازی برده را باخت!
به گزارش خبرداغ،خودکرده را تدبیر نیست! استقلال مشمول همین قاعده شد و بازی برده را باخت! استقلال برای اینکه به اولین پیروزی‌اش دست یابد، هم خوب چیده شد و هم خوب‌تر از هر دو بازی پیشین خود، با توپ - و نیز بی‌توپ - به حرکت درآمد! پاداش بازی بهتر استقلال، برابر نفت آبادان که تیم «سرانداز»ی نشان داد، میدان‌گیری و میدان‌داری و خلق موقعیت‌های پرشمار، برای گلزنی بود! منصوریان با یکی، دو دستور ساده، بازی استقلال و عملکرد تیمی مردانش را وارد فاز عالی‌تری کرد! تکیه زدن به سرعت خسرو حیدری مثل همیشه نتیجه‌بخش بود! دخالت‌های همیشگی وریا غفوری از یک‌سو، جاگیری‌های موقعیت‌ساز کاوه رضایی و جابر انصاری از سوی دیگر، جناح راست تیم استقلال را مهارناپذیر نشان می‌داد! برتری استقلال یک عیب داشت:

منجر به گل نمی‌شد! حسن هوری، مقاوم‌تر از حد معمول بود! سرعت استقلال در خدمت سرعت بود! سرعت هم هدف بود و هم وسیله!

 

اورلپ‌های «وریا» و فرارهای خسرو باید تکمیل می‌شد! عامل دیگری و اهرم دومی هم لازم بود! بازی استقلال زیاد متکی به جناح راست شده بود! هم زیاد و هم زیادی!


باید از بختیار رحمانی، استفاده بیشتری و استفاده مطلوب‌تری می‌شد! حق او ادا نمی‌شود! باید بازی استقلال، عرض بیشتری پیدا می‌کرد! لازم بود از همه پهنای زمین، برای باز کردن دفاع نفتی‌ها استفاده می‌شد! یعقوب کریمی به خوبی در این نقش فرو رفت! یعقوب منظور را درک کرده بود!


بازی بختیار- که کندتر از همیشه نشان می‌دهد - نمود پیدا کرد و تأثیرگذار شد! یعقوب کریمی، به تعداد کم، اما کاملاً مؤثر، ارسالگری کرد! سانترهای او شکیل است و بی‌نقص است!
گل اول بازی نتیجه این دستکاری‌های بجا و به‌موقع منصوریان بود! حرکات تأثیرگذار بختیار و ابراهیمی درست از وسط زمین، به بازی گرفتن یعقوب کریمی، ارسال مواج و «دامنه‌دار» یعقوب، جاگیری قربانی در نقطه کور دفاع و حمله به توپ او پس از جهش کاوه رضایی و بی‌عملی خط دفاع کم‌آورده آبادانی‌ها!


استقلال از برتری «باد نیاورده»اش چگونه استفاده می‌کند؟! پشت‌‌بند این گل شکیل چه می‌توانست باشد و چه بایست می‌شد؟! استقلال کارش را خراب کرد!

 

نقش بختیار، دوباره کمرنگ و اثر وجودی‌اش، دوباره کم شد! استقلال ترجیح داد سازنده گل زیبای تیمش را از زمین خارج کند! چرا و برای چه؟ فشار را از دوش حریف برداشتن، پرسینگ سنگین تیم خود را حذف کردن، به کدام دلیل؟ تعویض یعقوب کریمی کم بود که بهترین بازیکن زمین و نیز گلزن روز استقلالی‌ها جای خود را به دو تازه‌وارد دادند! باز هم می‌پرسم: چرا؟


استقلال هر چه رشته بود، پنبه کرد! بیرون بردن خسرو، نفس آبادانی‌ها را تازه کرد! ترس را از چشم نفتی‌ها گرفت! مهمترین خواسته دست‌نشان و مردانش را برآورد! 15، 16 دقیقه، وقت طلایی در اختیار تیم پاک‌باخته اما پرهنر و جوهردار آبادان قرار داد، با دو تعویض بازی‌دگرگون‌کن!


و حالا نوبت می‌رسد به منصوریان تا بگوید چرا؟ دلیل این سه تعویض چه بود؟ نتیجه‌اش را دیدیم و می‌بینیم، اما علتش را نمی‌فهمیم. چرا خسرو، چرا یعقوب و چرا قربانی؟ چرا سه تن از مؤثرترین بازیگران بازی کلیدی؟

 

خودکرده را تدبیر نیست! بازی سوم را، استقلال خود به این روز انداخت! برد لازم و برد روحیه‌ساز را، بردی را که در مشت استقلال بود، خود استقلال با یک باخت عجیب عوض کرد! تدابیر استقلال وارونه عمل کرد! تدابیر استقلال، در جهت عکس جواب داد! واِلا استقلال منهای قلب دفاعش، بهترین نفرات را دارد! منهای دفاع مرکزی‌اش که تمرکز ندارد! دریبل می‌خورد و پنالتی و سوتی هم می‌دهد! آقای منصوریان! دربی نزدیک است!

خبر ورزشی

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: