کد خبر: ۶۷۶۰۵۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۷
تعداد بازدید: ۳۶۰
وزیر کشور در نشست استانداران:
وزیر کشور با اشاره به اینکه برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید بر تنوع منابع تکیه کرد اظهار کرد: قطعا بودجه عمومی پاسخگوی تحقق اقتصاد مقاومتی نیست و باید از تجهیز سرمایه در داخل استان ها بهره گرفت.
به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، عبدالرضارحمانی فضلی عصر امروز در نشست استانداران سراسر کشور که با هدف بررسی راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی برگزار شد، افزود:‌ ما باید برای تامین سرمایه صندوق توسعه استانی را فعال کنیم و حتما باید بتوانیم مردم را تشویق کنیم که در این صندوق‌ها سرمایه‌گذاری کنند. هم‌چنین باید از سرمایه خارجی هم استفاده کرد.

وی در ادامه افزود: گام‌های خوبی برای تحقق اقتصاد مقاومتی برداشته شده اما همه ابعاد این مسأله نتوانسته جایگاه خود را باز کند. نگاه ما در اقتصاد مقاومتی باید مردم محور باشد زیرا بدون حضور مردم نمی‌توانیم به هدفمان برسیم ما باید در کنار همه کارهایی که انجام می‌دهیم مرتب به مردم گزارش بدهیم. از سویی گفتمان‌سازی و جریان‌سازی اقتصادمقاومتی بسیار مهم است که این مسأله هنوز در استان‌ها حفظ نمی‌شود.

وی با اشاره به ابلاغ اختیارات به استانداران برای اجرای اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: استانداران از این اختیارات نهایت استفاده را برده و گام‌های لازم را به پیش ببرند.

وی هم‌چنین با بیان اینکه عدالت و توازن منطقه‌ای یکی از اهداف اقتصاد مقاومتی است اظهار کرد: ما در این زمینه دچار عقب افتادگی تاریخی هستیم ولی انتظار داریم در سطح استان عدالت اجتماعی و اقتصادی مدنظر قرار گیرد. در همه پروژه‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها استانداران تلاش کنند که همه شهرستان‌ها فعال شوند استانداران کمک کنند اقتصاد مقاومتی به داخل شهرستان‌ها و حتی روستاها پیش برود.

وزیر کشور در پایان گفت:‌اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبری و رئیس جمهور است و باید تلاش کنیم این امر خیر در دولت تدبیر و امید به ثبت رسیده و به ثمر برسد.

این نشست با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور، محمود حجتی وزیر کشاورزی، چیت‌چیان وزیر نیرو، ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مرتضی بانک رئیس بانک مرکزی و چند تن از معاون و وزراء و استانداران سراسر کشور عصر امروز در وزارت کشور برگزار شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: