کد خبر: ۶۷۶۰۰۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱
تعداد بازدید: ۵۴۴
رئیس کمیته حمل ونقل شورای شهر تهران:
رئیس کمیته حمل ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهرتهران با اشاره وجود مدل های مختلف حمل ونقلی در پایتخت گفت: هم اکنون توسعه مترو به عنوان یک مد انبوه بر حمل ونقلی که آلایندگی آن صفر است در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد.
به گزارش خبرداغ به نقل از شهرنوشت: محسن سرخو با تاکید بر اینکه ساخت مترو هزینه بالایی دارد و زمان بر نیز است، گفت: در حال حاضر به ازای 5 کیلومتر خط مترو باید یک رام قطار به آن اختصاص بدهیم. اگر هزینه های حفر تونل، احداث ایستگاه و تهیه یک رام قطار را محاسبه کنیم 170 تا 180میلیارد تومان هزینه ساخت هر کیلومتر مترو خواهد شد.

وی افزود: آنچه که ما درتهران امروز شاهد آن هستیم این است که با حداقل تعداد قطار خطوط متروی پایتخت به بهره برداری می رسد.

سرخو با بیان اینکه ما عجله داریم حمل ونقل پاک را در اختیار شهروندان قرار دهیم، تصریح کرد: باید در سال گذشته خط 7 مترو به بهره برداری می رسید، اما به دلیل کمبود  اعتبارات این اقدام میسر نشد. البته مدیریت شهری در تلاش است با همکاری بانک شهر خطوط 6 و 7 مترو را طی سال جاری و آینده به بهره برداری برساند.

این عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: باید در سال 97 خطوط مترو به 300 کیلومتر برسد.

وی با بیان اینکه در سال 93 ، 6500 دستگاه اتوبوس در پایتخت فعالیت می کردند که 2000هزار دستگاه آن فرسوده بودند، گفت: طبق برنامه در سال 97 باید 9 هزار دستگاه اتوبوس در پایتخت داشته باشیم که هیچ کدام فرسوده نباشد .

رئیس کمیته حمل ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهرتهران گفت: هم اکنون قرار براین است که شرکت هایی در این حوزه ورود کنند و با شهرداری تهران قرارداد ببندند تا اتوبوس هایی که آلایندگی کمتری دارند را وارد ناوگان اتوبوسرانی پایتخت کنند.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه خطوط اتوبوسوانی در غرب تهران محدود است، بزرگراه های شرق به غرب ما همواره با ترافیک سنگین روبرو هستند.

محسن سرخو با تاکید بر اینکه توجه به کاهش آلودگی پایتخت از نکاتی است که از روزهای اول شورای چهارم به آن توجه خاص شده است، گفت: برای تحقق این امر مصوبه های بسیار خوبی در شورا داشتیم که نمونه آن فیلترگذاری اتوبوس های دیزلی پایتخت است.

سرخو با تاکید بر اینکه موتورسیکلت های پایتخت آلایندگی های  بالایی دارند، گفت: پیش بینی هایی که برای موتورسیلکت ها داشتیم این بود که به موتورهای برقی با قدرت 3 هزار وات تسهیلات بدهیم، اما بعدا به این نتیجه رسیدیم که کیفیت موتور را صرف نظر کرده و تسهیلات را به موتورهای با سوخت پاک ارایه کنیم.

وی با اشاره به گسترش B.R.T در پایتخت گفت: قرار است در برخی از نقاط شهر L.R.T را جایگزین خط B.R.T کنیم و اتوبوس های B.R.T این خطوط را برای سایر مناطق شهرداری استفاده کنیم .

سرخو با بیان اینکه ظرفیت جابه جایی L.R.T دو برابر B.R.T خواهد بود، گفت: فعلا دو مسیر یکی خیابان انقلاب حد فاصل میدان آزادی تا میدان امام حسین(ع) و دومی در خیابان ولیعصر(عج) حد فاصل میدان راه آهن تا تجریش را پیش بینی کرده ایم.

این عضو شورا تاکید کرد: منابع مالی برای اینکه شهرداری برای توسعه L.R.T در پایتخت هزینه کند وجود ندارد، اما در قالب قراردادهای B.O.T  می توان L.R.T را راه اندازی کرد.

وی در پایان گفت: درنظر داریم تا در مناطق مرکزی شهر تهران چنین خطوطی راه اندازی شود تا میزان آلایندگی در مرکز پایتخت کاهش یابد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: