کد خبر: ۶۷۵۳۹۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۱
تعداد بازدید: ۴۵۴
اعضای هیات رییسه مجلس، ضمن تشریح نقاط ضعف و قدرت عملکرد رییس‌جمهور و دولت یازدهم، بر حمایت همه جانبه مجلس از قوه مجریه برای اجرای بهبود وضعیت کشور تأکید کردند.
به گزارش خبرداغ به نقل از خانه ملت نوشت: اعضای هیات رییسه مجلس، ضمن تشریح نقاط ضعف و قدرت عملکرد رییس‌جمهور و دولت یازدهم، بر حمایت همه جانبه مجلس از قوه مجریه برای اجرای بهبود وضعیت کشور تأکید کردند.

امروز (یکشنبه 12 مرداد) سالروز تنفیذ حکم دکتر حسن روحانی ریاست جمهوری اسلامی ایران از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال 92 است، از این رو اعضای هیأت رئیسه مجلس در آغاز چهارمین سال دولت یازدهم به تشریح و بررسی عملکرد این دولت پرداخته اند.


دولت شجاعت اصلاح اشکالات درونی خود را دارد/مذاکرات منجر به پذیرش حق انرژی صلح آمیز هسته‌ای برای ایران شد

بهروز نعمتی در خصوص عملکرد سه ساله دولت حسن روحانی با توجه به اینکه امروز 12 مرداد سالگرد حکم تنفیذ دولت توسط مقام معظم رهبری است، اظهار داشت: در کل عملکرد دولت را مثبت ارزیابی می کنم. برنامههای دولت در سیاست خارجی و کنترل تورم بسیار اقدامات خوبی بوده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس  با بیان اینکه یکی از نکات مثبت دولت یازدهم که شاید دولت های قبل به آن بی توجه بودند، موضوع خود درمانی است، بیان کرد: دولت این شجاعت را داشته که در برخی مسائل ضعف خود را بپذیرید و به اعتقاد من دولت در برخورد با موضوع حقوق های نجومی کار انقلابی انجام داده که نشان می دهد دولت اگر مفسده های درون خود را ببیند به دنبال رفع آن ها است.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: توقع ما از دولت بیشتر است و در بحث رونق اقتصادی جای گله مندی وجود دارد. ستاد اقتصاد مقاومتی در دولت تشکیل شد ولی من فکر می کنم با توجه به فرامین مقام معظم رهبری، دولت باید در این زمینه تلاش بیشتری را انجام دهد.

نعمتی ضمن تشکر از دولت برای کنترل تورم، متذکر شد: دولت باید به رونق اقتصادی جان بدهد و موضوع دیگر این است که باید به سمت اقتصادی برویم و نباید به سرمایه گذاران خارجی دل خوش کنیم زیرا با توجه به فضایی که در دنیا بر علیه ما وجود دارد، بعید می دانم که حضور سرمایه گذاران خارجی در این مقطه نتیجه بدهد.

وی افزود: ما پتانسیل های فراوانی در صنایع و انرژی و بیوتکنولوژی داریم که دولت باید به آن ها توجه داشته باشد و مجموعه شرکت های دانش بنیان جز لاینفک اقتصاد مقاومتی هستند و در این راستا دولت باید بخش خصوصی را فعال کند زیرا این مسائل می تواند کمک خیلی خوبی را به مجموعه دولت ارائه دهد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: درست است که آمریکایی ها در برجام بد عهدی هایی را انجام داده اند ولی در مجموع برجام را یک حرکت مثبت برای کشور می دانم که هم سازنده بوده و هم اینکه حقانیت ایران را به جهانیان نشان داده است. ما 12 سال مذاکراتی را داشتیم در حایکه در این 12 سال کسی نپذیرفته بود که ایران صاحب انرژی صلح آمیز هسته ای باشد.

نعمتی اظهار داشت: در بخشی که آمریکایی ها و 1+5 قرار بود تحریم ها را به صورت یکجا بردارند، هنوز اقدام محقق شده‌ای را ندیده ایم و این توقع وجود دارد که دستگاه دیپلماسی کشور مجددا به سمت حل این مشکل حرکت کند.

وی افزود: ارتباطات ما با دنیای خارج قابل قبول است زیرا بر مبنای عزت، حکمت و مصلحت این اقدامات انجام می‌شود و ما در این زمینه خوب عمل کرده ایم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: درست است تیم های خارجی که به کشور می آیند، هنوز در عمل کاری را انجام نداده‌اند، اما این موضوع نشان می دهد که دستگاه دیپلماسی ما فعال هستند و کارها را به خوبی انجام می دهند.

نعمتی ادامه داد: در مسئله سوریه ما در کنار بسیاری از هم پیمانان‌مان در جبهه ای واحد عمل می کنیم. نقش روسیه در سوریه یکی از عوامل بسیار خوبی است که با تلاش و عملکرد خوب دستگاه سیاست خارجی و سفرهای متعدد روس ها به ایران انجام شده است.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: ممکن است نقدهایی به دولت وجود داشته باشد که این نقدها را هم خارج از انصاف نمی‌بینیم و دستگاه دیپلماسی و دولت نیز باید نقد پذیر باشند و مواردی که عنوان می شود را بپذیرد و اصلاح کنند.

تیم اقتصادی دولت یازدهم ناهماهنگ است/رئیس جمهور حل تمام مشکلات کشور را به برجام گره زد

احمد امیرآبادی فراهانی با اشاره به فرا رسیدن سالروز تنفیذ حکم رئیس جمهور از سوی رهبر معظم انقلاب، گفت: همه دولت ها دارای نقاط ضعف و قوتی هستند و دولت یازدهم نیز از این امر مستثنی نیست.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، در خصوص وعده های دولت یازدهم برای حل مشکلات اقتصادی کشور، افزود: رئیس جمهور در دوران انتخابات و آغاز دولت، وعده حل مشکلات اقتصادی حتی در یکصد روز را مطرح کرد، اما به نظر من در حل این معضلات، آنچنان موفق نبوده است.

وی ادامه داد: یکی از نکات ضعف مدیریتی دولت یازدهم در سه سال گذشته این بود که حل تمام مشکلات کشور را به مذاکرات و توافق هسته ای گره زد و از بقیه ظرفیت های کشور کمتر استفاده کرد.

امیرآبادی فراهانی گفت: از طرف دیگر متأسفانه در این سال ها شاهد بروز ناهماهنگی میان وزرا و اعضای اقتصادی کابینه دولت یازدهم بودیم، همچنین در بحث بهبود وضعیت معیشتی مردم، چیزی قابل لمس نبود، دولت در این مدت تنها اعلام کرد که تورم را در کشور یک رقمی کرده است، ولی با این مسئله قدرت خرید مردم کاهش چشمگیری پیدا کرد و افزایش رکود باعث تشدید مشکلات بنگاه های تولیدی شد.

وی درباره عملکرد دولت در عرصه سیاست خارجی، افزود: در بحث سیاست خارجی کشورمان تنها دولت تصمیم گیر نیست، بلکه نهادهای دیگر مانند شورای عالی امنیت ملی نیز نقش به سزایی داشته و دولت به نوعی مجری و کمک کننده به این امور است.از طرف دیگر در این حوزه در بحث حمایت از مقاومت در چند سال اخیر خوب عمل شده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: در شرایط کنونی دولت باید توجه ویژه ای به مسائل معیشتی مردم  و اشتغال جوانان داشته باشد و این رابطه باید هماهنگی بیشتری میان دولت و مجلس صورت گیرد، البته پارلمان نیز در سه سال اخیر بیشتری حمایت از دولت یازدهم را داشته است.

عملکرد دولت در کنترل تورم مثبت ارزیابی می‌شود/ پیشنهاد دولت در لایحه اصلاح قانون بودجه می‌تواند مشکل رکود را حل کند

غلامرضا کاتب در خصوص عملکرد سه ساله دولت حسن روحانی با توجه به اینکه امروز 12 مرداد سالگرد حکم تنفیذ رئیس جمهور توسط مقام معظم رهبری است، اظهار داشت: دولت در کنترل تورم و سایر بخش های اقتصادی گام های مثبتی را برداشته است.

نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دولت در بخش رکود اقتصادی که در حال حاضر تبدیل به چالش مهمی برای کشور شده است، می باید برنامه های جامع تری را تهیه کند تا این مشکلات را حل کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته پیشنهادی که دولت در لایحه اصلاح قانون بودجه سال 95 آورده اگر در مجلس تصیب شود می تواند بخشی از مشکلات رکود را هم حل کند.

کاتب با بیان اینکه تا الان انتظار مردم در بخش رکود این است که مشکلات مردم در بخش معیشت حل شود، متذکر شد: هنوز دولت نتوانسته گام اساسی را در این زمینه بردارد. امیدواریم با برنامه هایی که در پیش رو دارد بخشی از این مشکلات را حل کند.

وی افزود: دولت در کنترل تورم برنامه ریزی و سیاست گذاری درستی داشت که هم استقراض نداشته باشد و این اینکه پول چاپ نکند. همچنین دولت به میزان در آمدی که دارد هزینه می کند که این ها گام های خوب دولت است که انجام شد.

نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر دولت نتوانسته در بخش رکود کار مثبتی را انجام دهد، دلیلی بر کم کاری دولت نیست، بلکه در این بخش هم می توانست سیاست گذاری جامع تری را انجام دهد.

کاتب به عوامل ایجاد رکود در دولت اشاره کرد و گفت: در بحث رکود تحریم ها نیز عامل عمده ای بوده است، همچنین درآمدهای نفتی نیز به شدت کاهش یافت که می توان این موضوع را نیز در بحث رکود اقتصادی موثر دانست.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سیاست خارجی دولت یازدهم آقای ظریف در بدنه دولت عملکرد مثبتی داشته که فعالیت و وقت مناسبی را در این زمینه گذاشته است، اظهار داشت: ارتباط ایران نیز در دنیا مخصوصا با کشورهای اروپایی و آسیایی بسیار مفید بوده است. اگر چه آمریکا دست از شیطنت خود بر نمی دارد اما روابط سایر کشورها با ایران بهبود یافته است.

تک رقمی شدن تورم برای دولت موفقیت محسوب نمی‌شود/نقش دولت در توسعه زیرساختی پررنگ نبود

اکبر رنجبرزاده در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به فرا رسیدن سالروز تنفیذ حکم حسن روحانی رئیس جمهور از سوی رهبر معظم انقلاب، گفت: قطعا درباره عملکرد دولت یازدهم در سه سال اخیر مردم باید نظر بدهند، زیرا مشکلات اقتصادی بیشترین فشار را بر جامعه آورده است

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: به نظر من در شرایط کنونی مردم با مشکلات بسیاری همچون بیکاری، گرانی روبه رو بوده و خانواده ها برای تأمین هزینه های زندگیشان دچار مشکل هستند. از طرف دیگر نقش دولت در بحث اجرای طرح های سرمایه گذاری و زیرساختی پررنگ نبوده است.

وی افزود: آنچه که مردم در سه سال اخیر به آن بسیار امید داشتند، مسئله مذاکرات هسته ای و رفع موانع اقتصادی بود که آن هم متأسفانه با وجود تلاش های دولت در عرصه برجام، آمریکا به تعهدات خود در راستای گشایش اقتصادی و رفع تحریم ها عمل نکرد و عملا نتیجه ای عاید دولت و کشور نشد.

رنجبرزاده تصریح کرد: در شرایط کنونی مردم با وجود توافق هسته ای دچار مشکلات اقتصادی هستند، از طرف دیگر یکی از مباحث کشور در چند سال اخیر موضوع ضرورت تحقق اقتصاد مقاومتی بوده، اما متأسفانه در این عرصه انسجام و اقدام خاصی برای تحقق آن صورت نگرفته و مجلس همچنان در انتظار گام های بعدی دولت در این رابطه است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به بروز رکود یکصد درصدی در اقتصاد کشور، افزود: یکی از اقدامات دولت در سه سال اخیر تلاش برای یک رقمی کردن تورم بوده و در این عرصه به نتیجه رسید، اما این موضوع موجب تشدید فضای رکودی در کشور شد و عملا صنایع و تولیدکنندگان برای ادامه فعالیت دچار مشکل شدند، از این رو اقدام دولت برای تک رقمی کردن تورم را نمی توان یک موفقیت برای دولت محسوب کرد.

وی ادامه داد: ما به دنبال حمایت از تمام دولت ها از جمله دولت یازدهم هستیم، ولی واقعیت های امروز کشور را نمی توان انکار کرد و قطعا موفقیت دولت ها موجب آرامش جامعه می شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: