کد خبر: ۶۷۴۲۶۸
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵
تعداد بازدید: ۳۰۲
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گفت: سرعت مناسب هنگام رانندگی جزء اصول اساسی رانندگی برای کسانی است که می‌خواهند ایمن به مقصد برسند.
احتیاط در رانندگی را ترس تلقی نکنیدبه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا،سرهنگ «نورالله خادم» اظهار کرد: رعایت احتیاط و آرامش در رانندگی ازجمله آداب فرهنگ شهروندی در رانندگی محسوب می‌شود که بدون شک پیروی از این عامل پیشگیری‌کننده بسیاری از مخاطرات رانندگی است.

وی افزود: رعایت احتیاط برخلاف ادعای برخی از افراد ترس محسوب نمی‌شود بلکه به این معناست که راننده به‌رغم داشتن حق قانونی در برخی موارد توجه بیشتری به جوانب داشته و با این احتمال که وقوع برخی تخلفات ممکن است از سوی رانندگان دیگر، عابران پیاده یا مسائل دیگر اتفاق افتد.

خادم بابیان اینکه رعایت احتیاط در همه مواقع حداقل نتیجه‌ای که دارد این است که راننده کمتر دچار دردسر و از دست رفتن زمان در جاده و خیابان می‌شود تصریح کرد: در داخل کوچه‌ها و میدان‌ها به دلیل حجم بالای تردد عابران پیاده حداکثر سرعت ازنظر کارشناسان 30 کیلومتر تعیین‌شده ازاین‌رو یک راننده خوب برای جلوگیری از هرگونه خطر از افزایش سرعت در این معابر بایستی پرهیز کند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ادامه داد: برابر قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی برای سرعت غیرمجاز بیش از 50 کیلومتر در ساعت با وسایل نقلیه سبک 10 نمره منفی و وسایل نقلیه عمومی 15 نمره منفی به همراه مبلغ 2 میلیون ریال جریمه و همچنین برای سرعت بیش از 30 تا 50 کیلومتر در ساعت با وسایل نقلیه سبک 5 نمره منفی و وسایل نقلیه سنگین عمومی 10 نمره منفی پیش‌بینی‌شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: