کد خبر: ۶۶۹۸۸۲
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۸
تعداد بازدید: ۴۵۷
عضو بنیاد ملی نخبگان گفت: این بنیاد از طرح های اشتغال زایی دانشگاهیان با هدف افزایش بازار کار حمایت ویژه ای می کند.
حمایت بنیاد ملی نخبگان از طرح های اشتغال زایی دانشگاهیان
به گزارش خبرداغ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمدشایعی عضو بنیاد نخبگان  با اشاره به اشتغال زایی دانشگاهیان اظهار داشت: در سال های اخیر بنیاد نخبگان با حمایت‌های مناسب و ارائه تسهیلات حمایتی از فعالان و متقاضیان عرصه کارآفرینی توانسته موج قابل اعتنایی را در فضای دانشگاه ایجاد؛ و انگیزه دانشجویان را دوچندان کتد.

 

وی ادامه داد: دانشگاه در هنگام ثبت‌نام از فرد تعهد حضور تمام‌وقت می‌گیرد در حالی که خود را در قبال تأمین مخارج و هزینه‌های او متعهد نمی‌داند. از سوی دیگر دانشجوی مقطع دکتری در سنی است که باید درآمد و استقلال مالی داشته باشد.

 

عضو بنیاد نخبگان در خصوص امکانات آزمایشگاهی گفت: در این حوزه، رشته برق با چالش و مشکل بزرگی روبه‌رو نیست و تقریباً امکانات تجهیزات خوبی در دانشگاه وجود دارد. از سوی دیگر بسیاری از موضوعات تعریف‌شده برای دانشجویان نظری است. در رشته‌های دیگر مانند هوافضا و مکانیک اما امکانات نقش مهمی در بهبود پژوهش دارد.

 

وی برگزاری کارگاه‌ و کلاس‌های مهارت‌آموزی و توان‌افزایی را پیش‌نیاز موفقیت در عرصه کارآفرینی دانست و افزود : متاسفانه در رشته‌های مهندسی، دانشجو ذهنیتی نسبت به فضای غیرمهندسی و بازارسرمایه ندارد و به نوعی با این فضا بیگانه است.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: