کد خبر: ۶۶۹۸۷۶
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۵
تعداد بازدید: ۴۴۷
معاون آموزشی دانشگاه تهران از کاهش دانشجو در این دانشگاه خبر داد.
دانشگاه تهران با کاهش دانشجو مواجه است
به گزارش خبرداغ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حسین حسینی معاون آموزشی دانشگاه تهران گفت: متاسفانه در کنار افزایش تعداد رقبا و کاهش جمعیت و کاهش اثر بخشی دانشگاه رشد جمعیت دانشجو در دانشگاه تهران به نسبت کمتر هم شده است

 

وی ادامه داد :در پردیس‌های خودگردان و دوره‌های مجازی پذیرش بسیار کاهش یافته است. در دوره‌های رسمی کار‌شناسی هیچ تغییری ایجاد نشده و از دو سال پیش نیز در دوره‌های کار‌شناسی ارشد و دکتری قانون شورای آموزش دانشگاه را اجرا کرده‌ایم که به ازای هر استاد ۱۰ دانشجوی تحصیلات تکمیلی اعم از دکتری و ارشد وجود دارد.

 

وی افزود: فقط در دو گروه افزایش ظرفیت دانشجو داشته‌ایم. دانشجویان خارجی و دیگری رشته‌های جدید که در مرزهای دانشگاه است مثل بین رشته‌ای‌ها و میان رشته‌ای‌ها که در دستور کار قرار گرفته‌اند.

 

معاون آموزشی دانشگاه تهران تصریح کرد :مشکل و دغدغه اکثر دانشگاه ها کاهش دانشجو است که از مهمترین دلایل آن می توان به کاهش رشد جمعیت و افزایش تعداد دانشگاه ها اشاره کرد

 

حسینی یادآور شد :باید برای حل این مشکل، با توجه به نیاز های منطقه به دنبال مصوب کردن رشته های جدید در مقاطع تحصیلات تکمیلی باشیم.

 

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: