کد خبر: ۶۶۸۹۲۹
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۰
تعداد بازدید: ۴۸۲۳
پرسپولیس روز پنجشنبه یک خرید کاملا بی‌سروصدا و چراغ خاموش انجام داد. در شرایطی که خیلی‌ها منتظر رسیدن خبر تمدید قرارداد طارمی و یا خرید مهاجم خارجی به دردبخور بودند،
عامل اختلاف دایی و کی‌روش، پرسپولیسی شدبه گزارش خبرداغ به نقل از بانک ورزش،پرسپولیس روز پنجشنبه یک خرید کاملا بی‌سروصدا و چراغ خاموش انجام داد. در شرایطی که خیلی‌ها منتظر رسیدن خبر تمدید قرارداد طارمی و یا خرید مهاجم خارجی به دردبخور بودند، ناگهان خبر رسید محمد امین آرام‌طبع قراردادی دو ساله با سرخپوشان به ثبت رسانده است. آرام‌طبع در چهار فصل گذشته عضو باشگاه صبای قم بوده و در لیگ پانزدهم، در هر 30بازی برای این تیم به میدان رفته است. در ساعات بعد از انتشار این خبر، بسیاری از هواداران پرسپولیس از موضع نه‌چندان مثبت نسبت به این خرید واکنش نشان دادند. در شرایطی که تیم بیشتر به مدافع میانی و مهاجم نوک نیاز دارد، آنها متعجب بودند که چرا یک دفاع چپ جذب شده است. در این بین بسیاری از هواداران سراغ وحید حیدریه را می‌گرفتند؛ مدافع چپ فیکس تیم ملی امید که سال گذشته به ندرت در پرسپولیس فرصت بازی پیدا کرد و حالا هم با حضور انصاری و جذب آرام‌طبع، به نظر می‌رسد همان سناریو برایش تکرار شود. به علاوه استخدام آرام‌طبع، فرضیه تغییر پست محمد انصاری را تقویت می‌کند. مدتهاست که شنیده می‌شود برانکو تصمیم گرفته از انصاری به عنوان دفاع میانی استفاده کند و حالا حضور یک دفاع چپ جدید در این تیم، این احتمال را تشدید می‌کند؛ به خصوص که آرام‌طبع مدعی شده برانکو گفته او را برای نیمکت‌نشینی نمی‌خواهد. از دیگر مسایلی که باعث شده واکنش‌های اولیه به حضور آرام‌طبع در پرسپولیس چندان مطلوب نباشد، سن نسبتا بالای اوست. مدافع سابق صبا 32ساله است و بعضا سن او را برای تیم جوان برانکو، بالا می‌دانند. باید دید آرام‌طبع می‌تواند قضاوت‌های اولیه در مورد خودش را باطل کند یا نه؟

مورد اعتماد شهریار

آرام‌طبع بلافاصله بعد از امضای قرارداد با پرسپولیس، مدعی شده برای این انتخاب با علی دایی مشورت کرده است. اینطور به نظر می‌رسد که دایی علاقه ویژه‌ای به این بازیکن دارد. او فصل گذشته در صبا در همه بازی‌ها از آرام‌طبع استفاده کرد که اتفاق معناداری است. از اینکه بگذریم، به یک نکته جالب‌تر می‌رسیم؛ در طول پنج سال گذشته دایی همیشه احترام کی‌روش را نگه داشته و از او به نیکی یاد کرده است. در این مدت شهریار شاید فقط یک بار علیه سرمربی تیم ملی موضع گرفته و مصاحبه تندی در مورد او انجام داده است. موضوع به پاییز سال گذشته مربوط می‌شود که صبا نتایج خوبی می‌گرفت. در آن زمان هیج بازیکنی از این باشگاه به تیم ملی دعوت نشد تا دایی حسابی از خجالت کی‌روش در بیاید. او گفت شایسته‌های زیادی مثل آرام‌طبع به تیم ملی دعوت نمی‌شوند: «واقعاً نمی‌دانم متر و معیار کادر فنی تیم ملی برای دعوت از بازیکنان چیست. بازیکنی که در باشگاهش عالی بوده و هیچ مورد انضباطی نداشته چرا به تیم ملی دعوت نمی‌شود؟ برای من جای سوال دارد که بازیکنان نیمکت‌نشین لیگ ایران چرا به تیم ملی دعوت می‌شوند و شایسته‌ها به تیم ملی دعوت نمی‌شوند؟ از تیم صبا در کنار نفراتی مثل لک و امیرحسین صادقی، بازیکنانی نظیر جلال‌الدین علی‌محمدی، محمد آرام طبع و محمد اوسانی هم می‌توانستند ملی‌پوش شوند، اما نشدند.» به نظر می‌رسد همین نظر مثبت دایی روی آرام‌طبع می‌تواند برای پرسپولیسی‌ها امیدوارکننده باشد؛ چه اینکه آنها در سه سال گذشته از اعتماد به بازیکنان محبوب دایی پشیمان نشده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: