کد خبر: ۶۶۸۷۹۴
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۹
تعداد بازدید: ۳۸۸
از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس؛
طبق اعلام مرکز پژوهش‌های مجلس در صورت تداوم چنین روالی در آینده‌ای نه چندان دور، دولت‌های ملی و محلی و شهروندان با مشکلات لاینحل زندگی و حقوق شهروندی در ابعاد مسکن و شهرسازی و مدیریت شهری مواجه خواهند بود.
وضعیت کلی بخش مسکن و مدیریت شهری مورد بررسی قرار گرفتبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا دفتر مطالعات زیربنایی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی وضعیت کلی بخش مسکن و شهرسازی و مدیریت شهری را برای نمایندگان مردم درمجلس دهم تشریح کرد.

در گزارش این مرکز آمده است که بررسی ابعاد، رویکرد‌ها و فرآیند سیاستگذاری، مدیریت و نقش متولیان بخش مسکن و شهرسازی و مدیریت شهری در ایران، نشان می‌دهد که در دهه‌های گذشته نوع به کارگیری اصول علمی، استفاده از تجارب موفق سایر کشور‌ها، ثبات سیاستی و رویکردهای بایسته و منطبق بر کمیت و کیفیت شرایط فعلی و آتی بازار مسکن و شهرسازی و مدیریت شهری موفقیت لازم را نداشته است و غالبا با رویکردهای متفاوت در سنوات مختلف و ضعف مدیریت‌ها، اتلاف فرصت‌ها و انحراف هزینه‌ها و ضعف نقش‌آفرینی در کانون‌های جمعیتی و استان‌ها (و از جمله کلانشهر‌ها) و در ابعاد مختلف تکالیف اساسنامه‌ای و قانونی همراه بوده است که موجبات مهاجرت، انباشتگی تقاضای مسکن، غیرموثر شدن تقاضای مسکن، عدم رعایت استانداردهای ساخت و ساز، توسعه ناموزون شهر‌ها، مشکلات شهرنشینی، حاشیه نشینی و... را به وجود آورده‌اند و همواره ضمن بی‌توجهی به علل ریشه‌ای با معلولگرایی و عدم جامعیت نگرش‌ها و عدم دوراندیشی، با رویکردهای سطحی نگر و اعمال سلایق مدیریت‌ها تببین شده است.

در ادامه این گزارش آمده است که به نظر می‌رسد اگر چنین روالی ادامه داشته باشد، در آینده‌ای نه چندان دور، دولت‌های ملی و محلی و شهروندان با مشکلات لاینحل زندگی و حقوق شهروندی در ابعاد مسکن و شهرسازی و مدیریت شهری مواجه خواهند بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: