کد خبر: ۶۶۸۶۴۹
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۲
تعداد بازدید: ۱۳۱۷
مدیر گروه بیماری‌های داخلی و قلب دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: فشار به بازوها بویژه بازوی چپ، تهوع، رنگ پریدگی، تپش قلب، افت فشار خون، سرگیجه و بی‌هوشی از جمله نشانه‌های حمله قلبی است.
نشانه‌های حمله قلبی چیست؟
به گزارش خبرداغ به نقل از انتخاب،دکتر حمید صانعی  اظهار کرد: حمله قلبی یک بیماری است که در اثر انسداد آنی عروق کرونر و با نشانه و ایجاد لخته خون رخ می‌دهد؛ در این حالت پلاک‌های موجود در عروق کرونر نیز کاهش می‌یابد.

به گزارش انتخاب، وی افزود: علت پاره شدن پلاک‌ها و ایجاد لخته خون در بیشتر مواقع  استرس و اضطراب است. التهاب‌های موجود در رگ و انجام فعالیت‌های سنگین نیز از علل دیگر پاره شدن پلاک‌ها و ایجاد لخته خون است.

این متخصص قلب و عروق ادامه داد: با لخته شدن خون، خون‌رسانی به قسمتی از عضله قلب متوقف می‌شود و حدود شش ساعت فرصت است تا رگ باز و قلب مجددا احیا شود. در صورتی که در این زمان اقدامات درمانی انجام شود بیمار نجات می‌یابد و در غیر این صورت بیمار با علایمی مانند فشار به بازوها بویژه بازوی چپ، تهوع، استفراغ، رنگ پریدگی و تپش قلب، افت فشار خون، سرگیجه و بی‌هوشی مواجه می‌شود و در صورتی که رگ باز شود این علایم بهبود می‌یابد.

صانعی با اشاره به اینکه سن بالا، جنسیت (مرد)، سیگار کشیدن، دیابت، فشار خون و چربی خون از علل بروز حمله قلبی است، افزود: این بیماری ارثی نیست، اما در برخی خانواده‌ها بیشتر مشاهده می‌شود.

وی ادامه داد: بیماران با مشاهده و داشتن هر کدام از ریسک فاکتورهایی مانند سیگار کشیدن، چربی خون، فشار خون و سابقه دردهای قلبی در خود و همچنین مشاهده علایمی مانند تهوع، سرگیجه، ضعف، بی‌حالی، تپش قلب، فشار به بازوها و پشت بلافاصله اقدام به جویدن آسپرین کنند و در کوتاه‌ترین مدت با اورژانس تماس بگیرند.

مدیر گروه بیماری‌های داخلی و قلب دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه حفظ این زمان برای پزشک مهم و برای بیمار زمان طلایی است، خاطرنشان کرد: با از دست رفتن این زمان علی‌رغم باز شدن رگ‌ها و احیاء، قلب دچار مرگ می‌شود و بیمار پس از سکته قلبی دچار ورم، تنگی نفس و خستگی فعالیتی می‌شود و نمی‌تواند به فعالیت‌های قبلی خود ادامه دهد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: