کد خبر: ۶۶۸۵۶۵
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۸
تعداد بازدید: ۶۵۴
روحانی در ضیافت افطار با وزرا، استانداران و روسای سازمان ها:
رییس جمهوری امید، تدبیر و اعتدال را راه نجات کشور از مشکلات دانست و تاکید کرد: دولت یازدهم با امید، تدبیر و اعتدال، حرکت کشور را در مسیر درستی قرار داده و به این روند ادامه خواهد داد.
مخالفان در پیشبرد طرح‌هایشان موفق نبودند/ متوقع نباشید که فسادهای گذشته را برای مردم تبیین نکنیم

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، حجت الاسلام حسن روحانی پنجشنبه شب در ضیافت افطار با وزرا، معاونان وزرا، استانداران و روسای سازمان‌ها، با تاکید بر اینکه «مسوولان اجرایی کمربند‌ها را برای ۱۴ ماه پیش رو محکمتر ببندند»، گفت: کارهایی در این ۳۳ ماه انجام شد که نه تنها برای مخالفان که حتی برای دوستان ما هم باورکردن تحقق آن‌ها دشوار بود. 

رییس جمهور تصریح کرد: ثبات بازار اقتصادی، برجام و طرح تحول سلامت، سه دستاورد و پیروزی بزرگ این دولت بود که هیچکس نمی‌تواند آن‌ها را انکار کند. 

 روحانی، فرصت خدمت به مردم را توفیقی برای مسوولان اجرایی نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: این فرصت دائمی نیست و در گذر است و باید از آن بیشترین بهره را گرفت و اجازه نداد این فرصت تضییع شود. 

رییس جمهور با تاکید بر ضرورت پرهیز از افراط گرایی و حرکت در مسیر اعتدال و میانه روی اظهارداشت: افراط باعث بدبختی کشور می‌شود، فرصت‌ها را نابود و روابط ما با دنیا و مردم را خراب می‌کند. 

روحانی با اشاره به شیوه اعتدالی حضرت امام (ره) گفت: امام راه اعتدال را انتخاب کرد و همه را در صف انقلاب اسلامی قرار داد و انقلاب را با کمترین هزینه و با بالا‌ترین دستاورد، به پیروزی رساند و هنر همین است. اضافه کردن مخالف هنر نیست هنر این است که صف مقابل را جذب و در درون انقلاب هضم کنیم. 

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع برجام اشاره کرد و اظهارداشت: برجام پیروزی بزرگ سیاست خارجی ما است و هیچکس نمی‌تواند این نوری را که در سایه وحدت ایستادگی، و تلاش مردم و راهنمایی‌های مقام معظم رهبری و کار‌شناسان با تجربه ما محقق شد، نادیده بگیرد. 

رییس جمهور به برخی تلاش‌های مخالفان برای سد کردن راه خدمت دولت به مردم اشاره کرد و گفت: هر روز یک برنامه ریزی می‌شود که هم ذهن مردم تخریب و هم مارا از مسیر منحرف کند اما این‌ها در پیشبرد هیچیک از طرح‌هایشان موفق نبوده و نخواهند بود

روحانی اظهارداشت: آن‌ها هر جا به میدان آمدند شکست خوردند چون نه حق گفتند ونیتشان برای خداوند و مردم بود. وقتی نیت برای کارهای حزبی و جناحی شد، موفقیت نخواهند داشت و مهم‌تر آنکه ما نباید در این دام بیفتیم البته باید جایی که لازم بود پاسخ داد و چنانچه اشکالی هست رفع کرد. 

رییس جمهور ادامه داد: از همه دست‌اندرکاران و مسئولان اجرایی دولت می‌خواهم که در این دام نیفتند، البته باید پاسخگو بود و اشکالات را برطرف کنیم. این دولت رمضانی است، چرا که در ماه رمضان کار خود را شروع کرد و ان‌شاء الله دولت حق باشیم، اما دولت معصوم نیستیم. 

روحانی با بیان اینکه اکثر مدیران ارشد دولت در مسیر درست، برای خدا و با حقوق متعارف، برای خدمت‌رسانی به دولت کار و تلاش می‌کنند، اظهار داشت: اما موارد غیرقابل قبولی نیز وجود دارد که قطعاً برخورد خواهیم کرد. 

رییس جمهور با اشاره به مراسم افطاری هیأت دولت با مقام معظم رهبری، اظهار داشت: ایشان فرمودند بایستید و ما نیز حتماً در برابر حقوق‌های نامتعارف خواهیم ایستاد و دکتر جهانگیری نیز موظف شدند تا لحظه آخر این قضیه را پیگیری کرده و به مردم گزارش دهد. 

روحانی تأکید کرد: اگر خطایی صورت پذیرد دولت از عذرخواهی لکنت زبان نخواهد داشت اما در عین حال متوقع نباشید که فسادهای گذشته را نیز برای مردم تبیین نکنیم. 

رییس جمهور با بیان اینکه هیچ‌کس در داخل و خارج از کشور نمی‌تواند پایه‌های استوار برجام را برهم بزند، گفت: باید از فضای پیش روی برجام در راستای اقتصاد مقاومتی به خوبی استفاده کرد و با فشارهای روحی و تبلیغاتی عقب ننشینیم. 

روحانی با تأکید بر اینکه دولت یازدهم با تمام وجود اقتصاد مقاومتی را قبول دارد، گفت: باید تمام ۲۴ بند سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را اجرا کنیم و حرکت بزرگ اقتصادی را در سایه اقتصاد مقاومتی، در سال جاری عملی می‌کنیم. 

رییس جمهور از همه دستگاه‌های اجرایی درخواست کرد تا با زبانی واضح، خدمات و مشکلات را برای مردم تبیین نمایند و ادامه داد: اگر مردم راه و مسیر درست را ببینند به کمک دولت خواهند آمد و قطعاً با کمک مردم پیروز خواهیم شد. 

روحانی با اشاره به پیروزی مسلمانان در جنگ بدر در هفدهم ماه مبارک رمضان، گفت: اگر بگوییم سرنوشت اسلام با این جنگ رقم خورد، اغراق نکرده‌ایم و خداوند نیز در قرآن تأکید کرده که ناتوان بودید و کمک الهی منجر به پیروزی در این جنگ شد. 

رییس جمهور تأکید کرد: الان نیز باید با تقوا که‌‌ همان پایبندی به قانون، وظیفه و اجرای دستورات الهی است این مسیر را ادامه دهیم تا در پایان دولت یازدهم در پیشگاه خدا، ملت و امام زمان (عج) سرافراز و سربلند باشیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: