کد خبر: ۶۶۸۵۰۱
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۴
تعداد بازدید: ۴۵۳
رئیس اداره نظارت و ارزیابی محصولات غذایی و آشامیدنی با منشاء دامی از مردم خواست فقط خرماهایی را مصرف کنند که دارای بسته بندی بهداشتی، شماره پروانه بهداشتی و ساخت، تاریخ تولید و انقضا، نام و آدرس واحد تولیدی و همچنین آرم سازمان غذا و دارو باشند.
به گزارش خبرداغ  ازسازمان غذا و دارو، نسترن محمدی با بیان اینکه خرما ارزش غذایی فراوانی دارد اما برای خرید و انتخاب آن باید بسیار دقت کرد زیرا سطح چسبناکی دارد و آلودگی های مختلف را به سمت خود جذب می کند، افزود: فقط خرماهایی باید مورد استفاده قرار گیرند که به صورت کاملا بهداشتی فرآوری و بسته بندی شده باشند و معیار انتخاب خرمای سالم، آرم سازمان غذا و دارو است.
وی گفت: خرما دارای طیف گسترده ای از مواد مغذی ضروری بوده و منبع بسیار خوبی از پتاسیم محسوب می شود.
محمدی افزود: مقدار قند خرمای رسیده، حدوده 80 درصد است و باقیمانده آن شامل پروتئین، فیبر و عناصر کمیاب است.
رئیس اداره نظارت و ارزیابی محصولات غذایی و آشامیدنی با منشاء دامی، گفت: استفاده از این میوه درماه رمضان به دلیل ارزش غذایی آن توصیه شده است.
به گفته محمدی،‌ خرما، قند کاهش یافته در دوران روزه داری را جبران کرده و به علت دارابودن فیبر و خاصیت ملین بودن آن، سیستم گوارشی را که به دلیل روزه داری بی تحرک شده است را به تحرک وا می دارد.
وی ادامه داد: خرما مقدار قابل توجهی فولات یا اسیدفولیک به بدن می رساند که برای خون رسانی لازم است.
محمدی یادآورشد: خرما، میوه ای است که زیادترین قند را در خود دارد و هر سه عدد خرما یک واحد میوه شمارش شده است.مصرف خرما سبب کنترل اشتها می شود و از پرخوری به هنگام افطار ممانعت می کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: