به گزارش
خبرداغ به نقل از آفتاب، درحالی
که قرار است شانزدهم دوره رقابت های فوتبال لیگ برتر از روز ششم مردادماه
آغاز شود، هنوز تکلیف حامی اصلی این لیگ که باید تامین کننده مسائل مالی
باشگاه ها باشد مشخص نشده است.
سازمان لیگ برتر فوتبال ایران پایان وقت اداری روز یکشنبه را
برای شرکت در مزایده واگذاری فضای تبلیغات محیطی تعیین کرده بود اما تا
این زمان هیچ نهاد و شرکتی برای تحویل پاکت و اعلام آمادگی برای حضور در
این مزایده اقدام نکرد تا اوضاع سازمان لیگ و فوتبال ایران پیچیده تر از
قبل شود.
این
اتفاق در حالی رقم خورد که کانون ایران نوین به عنوان کارگزار دو سال قبل
لیگ پیش از این اعلام کرده بود که دیگر حاضر به حضور در فوتبال نیست و قصد
ندارد در مزایده جدید سازمان لیگ شرکت کند. این شرکت که با رقمی 160
میلیارد تومانی برنده مزایده دو سال قبل شده بود، با وجود مشکلات اقتصادی
که در کشور بود توانست حدود 120 میلیارد تومان این مبلغ را بپردازد.
با
این حال به نظر می رسد شرایط سخت اقتصادی کشور و مشکلاتی که برای حامی
قبلی سازمان لیگ بوجود آمده بود عملا شرکت های دیگر را از حضور در مزایده و
گرفتن تبلیغات محیطی فوتبال منصرف کرده است.
این
شرایط در حالی برای سازمان لیگ و فوتبال ایران پیش آمده که دوره جدید لیگ
برتر روز ششم مردادماه آغاز خواهد شد و طبیعتا بخش عمده ای از پول باشگاه
ها را تبلیغات محیطی فوتبال تامین می کند. با این شرایط شریان حیاتی فوتبال
با اختلال شدیدی مواجه شده و در صورتیکه شرکتی برای گرفتن تبلیغات وارد
نشود احتمال قطع این شریان وجود خواهد داشت.
سازمان
لیگ فوتبال ایران که بدون رئیس به کارش ادامه می دهد روزهای سختی را پیش
رو خواهد داشت و با توجه به زمان کمی که تا شروع مسابقات باقی مانده ناچار
است دوباره سراغ حامی قبلی برود و دست به دامان این شرکت شود تا بیاید و با
رقمی کمتر تبلیغات فصل آینده را هم برعهده بگیرد.
این
در حالی است که رقم پایه شرکت در مزایده جدید 120 میلیارد تومان عنوان شده
بود اما هیچ شرکت و نهادی حاضر نشده برای همین مبلغ هم پا پیش بگذارد. این
درحالی است که حامی قبلی رقم از رقم 160 میلیارد تومان حدود سه چهارم آن
را پرداخت کرده بود.
با
این حال حتی اگر سازمان لیگ بخواهد سراغ حامی قبلی برود طبیعتا باید با
رقم کمتری با این کارگزار به توافق برسد تا اوضاع فوتبال از این که هست
بدتر نشود.