کد خبر: ۶۶۷۵۷۱
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۳
تعداد بازدید: ۴۴۹
نماینده مردم اصفهان در مجلس با انتقاد از عملکرد ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: میزان قاچاق کالا و ارز در کشور به اندازه ای رسیده است که عدم حضور ستاد مبارزه با قاچاق تاثیری بر آن نمی‌گذارد.

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، حسینعلی حاجی‌دلیگانی با اشاره به گزارش قاچاق کالا و ارز نمره‌ای که من به رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور می‌دهم، نمره ۶ از ۲۰ است. پیشنهاد می‌کنم که رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از مقام خود استعفا دهند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: در حالی که نهادهای متعددی در جهت مبارزه با قاچاق کالا و ارز فعالیت می‌کنند تاکنون هیچ اقدامی انجام نداده‌اند. در مرز که باید از ورود کالای قاچاق به کشور جلوگیری شود هیچ اقدامی صورت نمی‌گیرد.

وی در ادامه گفت: مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیازمند یک روحیه انقلابی است. از رئیس جمهوری تقاضا می‌کنم پرونده ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز را روی میز گذاشته و مسئله را بررسی کند. بسیاری از مشکلات کشور در صورت مبارزه با قاچاق کالا و ارز حل خواهد شد.

حاجی‌دلیگانی در ادامه افزود: ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز عملکردی نداشته است زیرا حضور این ستاد تاثیری بر میزان قاچاق کالا و ارز نداشته است. ۲۵ میلیارد دلار رقمی است که در جریان قاچاق کالا و ارز جابه‌جا می‌شود، این رقم سه برابر بودجه عمرانی کشور است.

وی گفت: قاچاق کالا و ارز موجب گسترش بیکاری و فقر در کشور می‌شود. حدودا با این میزان قاچاق کالا و ارز ۸۰۰ هزار ایرانی به طور مستقیم بیکار می‌شوند. رقمی بالا‌تر از میزان به طور غیرمستقیم در کشور بیکاری ایجاد می‌کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: واردات بی‌رویه کالا به شکل قاچاق واحدهای تولیدی را از رقابت خارج می‌کند. قاچاقچیان بزرگ کشور باید معرفی شوند چرا سلطان شکر، سلطان گوشت و موارد دیگر را معرفی نمی‌کنید.

وی گفت: اینکه کالا از مرز بانه به صورت تریلر تریلر وارد کشور شود پذیرفتنی نیست. همه ما در قبال جوانانی که بیکار می‌شوند یا خانواده‌هایی که درگیر طلاق می‌شوند مسئول هستیم. تاخیر جوانان در ازدواج به دلیل فقدان شغل مسئله‌ای است که مسئولیت آن متوجه مسئولان کشور است.

حاجی‌دلیگانی پس از استماع سخنان رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور گفت: سخنانی که مطرح کردم ارزیابی‌هایم از عملکرد ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بوده است، برخی از نمایندگان به بنده مراجعه کردند و نمره این ستاد را ۲ اعلام کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: