وی افزود: براساس این طرح، کارخانههای لبنی محصولاتشان را همراه با تخفیف در غرفههایی که سازمانهای جهاد کشاورزی استانها در اختیارشان قرار میدهند، عرضه خواهند کرد.
به گفته دبیر انجمن صنایع لبنی، این غرفهها از طرف سازمانهای جهاد کشاورزی به کارخانهها پیشنهاد میشود و به صورت رایگان در اختیار شرکتها قرار میگیرد.
باکری درباره اینکه قرار است محصولات لبنی در این طرح شامل چه میزان تخفیف شوند، توضیح داد: درصد مشخصی برای محصولات تعیین نشده است، چرا تخفیفها بر اساس توانایی کارخانهها متفاوت است. مطمئنا هر کارخانه بر اساس شرایط خود و هزینه تولیدش درصدی را به عنوان تخفیف لحاظ خواهد کرد و ما به عنوان انجمن صنایع لبنی نمیتوانیم به کارخانهها بگوییم که چه میزان تخفیف برای محصولاتشان در نظر بگیرند.
دبیر انجمن صنایع لبنی همچنین درباره پیشبینی خود از قیمت محصولات لبنی در سال جاری گفت: آنچه وضعیت فعلی بازار لبنیات نشان میدهد این است که رکود شدید در بازار وجود دارد؛ بنابراین تا زمانی که راهکارهای اساسی در زیرساختهای تامین منابع سرمایه صورت نگیرد و قدرت خرید مردم بازسازی نشود این رکود بر طرف نخواهد شد؛ از این جهت به نظر نمیرسد در این شرایط افزایش قیمت لبنیات را شاهد باشیم.
پیش از این هم رجبی، رییس اتحادیه فروشندگان لبنیات از ثبات قیمت محصولات لبنی در ماه رمضان خبر داده و گفته بود که در خصوص قیمت شیر، کاهش قیمت به دلیل ارائه تخفیف نخواهیم داشت. اما در خصوص برخی مواد همچون ماست و پنیر، تخفیفاتی از سوی برخی کارخانهها به ویژه کارخانههای مطرح خواهیم داشت.