کد خبر: ۶۶۴۴۰۶
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۲
تعداد بازدید: ۴۹۸
وزیر امور خارجه ایران را محیطی امن برای سرمایه گذاری همه شرکت ها دانست و همه برای سرمایه گذاری در ایران تشویق کرد.
محمدجواد ظریف روز چهارشنبه در نشست مشترک اقتصادی ایران و سوئد که در هتل شرایتون استکهلم برگزار شد، افزود: حضور بخش خصوصی ایران و سوئد در این نشست نشان از فرصت های زیادی است که در اقتصاد، امنیت و توسعه دو کشور وجود دارد.
وی ادامه داد: ایرانی هایی که در این نشست حضور دارند در تجارت سوئد فعال هستند و می دانید که ایرانی ها مردم جدی هستند و وقتی قراردادی می بندیم به قول خود عمل می کنیم و به آن متعهد هستیم.
وزیر امور خارجه یادآور شد: ما مذاکرات بسیاری طولانی در موضوع هسته ای انجام دادیم و کسی هم فکر نمی کرد تا این حد به تعهدات خود متعهد باشیم. 
ظریف با بیان این که ما به تعهدات خود عمل کردیم و در هیچ موردی خلف وعده نداشتیم، اظهارامیدواری کرد با همکاری هیات تجاری از حرف هایمان فراتر برویم و بتوانیم از ثمرات برجام استفاده کنیم.
وی تاکید کرد: من همه را برای همکاری با ایران تشویق می کنم چرا که شما محیطی امن تر از ایران پیدا نخواهید کرد و وجود این امنیت به دلیل حکومت و قدرت نظامی نیست بلکه به واسطه اتکا و اعتماد به مردم است.
رئیس دستگاه دیپلماسی ایران افزود: این مردم هشت سال دفاع مقدس را به پیش بردند و با مجاهدت، صدام حسین را عقب راندند.
ظریف یادآور شد: ما در طول تحریم هایی که کلینتون(رئیس جمهوری اسبق آمریکا) به آنها تحریم های فلج کننده می گفت، ایستادیم و این به دلیل آن است که به مردم خود اتکا و اعتماد داریم.
وی تصریح کرد: ما افتخار می کنیم که دهمین مجلس را تشکیل دادیم و یک روز هم تاکنون بدون مجلس نبودیم. مردم ما معتقدند تغییر سیاست ها باید از طریق صندوق های رای دنبال شود.
وزیر امورخارجه خاطرنشان کرد: جوانان ایرانی در حوزه های مختلف ازجمله ICT، دارو و علوم هسته ای، حرفه ای هستند و همه اینها به صورت بومی بدست آمده و برآمده از اتکا به توان داخلی بوده است.
منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: