کد خبر: ۶۶۴۰۳۷
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۸
تعداد بازدید: ۴۲۴
معاون پارلمانی رئیس جمهوری گفت: ایجاد اشتغال و رفع بیکاری در سطح کشور در راس امور دولت تدبیر و امید قرار دارد.
به گزارش خبرداغ به نقل ازخبرنگار ایرنا، حجت الاسلام مجید انصاری که به نمایندگی از هیات دولت روز دوشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان مرزی اشنویه جضور پیدا کرده است، اظهار کرد: در جامعه اسلامی باید زمینه اشتغال برای همه اقشار ایجاد شود تا همه بتوانند روی پای خود بایستند.
وی بیان کرد: توجه به اقتصاد مقاومتی در اولویت است و همراهی و همدلی مردم و نمایندگان در مجلس می تواند باعث ایجاد رونق و توسعه کشور شود.
حجت الاسلام انصاری افزود: متاسفانه به علت تحریم های ظالمانه ای که علیه کشور ما صورت گرفت و منجر به جلوگیری از انتقال پول به داخل کشور شد، مقادیر زیادی از درآمدهای کشور در چین و هند ذخیره شد و به همین علت دولت مجبور شد تا به جای پول کالا وارد کشور کند.
وی گفت: در گذشته هر چه دولت درآمد به دست می آورد، به علت بیمار بودن کشور صرف هزینه ها می شد که دولت تدبیر و امید با تلاش و کوشش توانست با رفع تحریم ها گام نخست را برای رفع مشکلات اقتصادی بردارد.
حجت الاسلام انصاری اضافه کرد: دولت به رغم کمبودهای فراوان در بخش بودجه و اعتبار، توانسته است در حوزه های بهداشت و کشاورزی گام های زیربنایی و اساسی را بردارد.
وی گفت: در سایه سیاست های مدبرانه دولت تدبیر و امید هم اینک روابط داخلی و خارجی ما رو به بهبود است و سرمایه گذاران خارجی در حال عزیمت به ایران هستند که گام های بلندی در این زمینه در حال برداشته شدن است و نتایج خوبی هم در پی دارد.
وی در ادامه با اشاره به برخی از مشکلات شهرستان مرزی اشنویه از جمله بیکاری گفت: اشنویه از طبیعت زیبا و ظرفیت کشاورزی مناسبی برخوردار است که استفاده از سرمایه گذاری بخش خصوصی برای ایجاد صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات کشاورزی و استفاده از مزیت مرزی بودن در کنار قابلیت های گردشگری می تواند به عنوان فرصتی خوب برای توسعه و رونق منطقه استفاده شود.
معاون پارلمانی رئیس جمهوری همچنین به بخشی از مشکلات موجود در زیرساخت های شهرستان اشنویه نیز اشاره کرد و افزود: بهسازی و تعریض جاده اشنویه به ارومیه یکی از مصوبات سفر رئیس جمهوری به استان خواهد بود.
در ادامه این جلسه امام جمعه و فرماندار اشنویه نیز هر کدام با اشاره به برخی از مشکلات این شهرستان از جمله بیکاری جوانان، فعال کردن واحدهای تولیدی راکد، ایجاد شهرک پتروشیمی به عنوان زیر مجموعه پتروشیمی مهاباد، کمبود فضاهای آموزشی، کمک به اتمام مصلای اشنویه و ایجاد بازارچه مرزی پرداخته و خواستار مساعدت دولت در رفع این مشکلات شدند.
معاون پارلمانی رئیس جمهوری در سفر یکروزه خود به اشنویه همچنین طرح کارخانه خوراک دام و طیور این شهرستان را نیز افتتاح کرد.
شهرستان مرزی اشنویه با 75 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و هم مرز با کشورهای عراق و ترکیه است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: