کد خبر: ۶۶۴۰۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۴
تعداد بازدید: ۸۱۶
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دیگر زمان انحصاری کردن اطلاع‌رسانی در جوامع گذشته است و رسانه‌های مجازی بر آن عقیده‌ باطل خط بطلان کشیدند که می‌توان با سانسور و تحریف، حقایق را از مردم پنهان کرد.

به گزارش خبرداغ به نقل  از روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت الله هاشمی رفسنجانی امروز -دوشنبه- در دیدار اعضای هیأت مؤسس خانه‌ روابط عمومی ایران با بیان این مطلب افزود:نصیحت من به شما به عنوان زبان متقابل مردم و نظام این است که مسایل را خیلی صریح و صادقانه بگویید.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این جمله که «مسؤولان روابط عمومی وظیفه‌ی سنگینی دارند»، گفت: این که در همه‌ دستگاه‌ها و نهادها، پست روابط عمومی، ضروری و ماندگار است، به خاطر این است که مسؤولان نهادها و دستگاه‌ها ملزمند در همه‌ سطوح نظرات خود را به جامعه برسانند و حرف‌های مردم را بشنوند.
هاشمی رفسنجانی با تأکید بر این نکته که نقش میانگی و پل دو سویه ارتباطی روابط عمومی‌ها بسیار مهم است، گفت: فراموش نکنیم که با مردمی آگاه در جامعه سروکار داریم که دوست دارند حقایق را از تریبون‌ها، بلند‌گوها و رسانه‌های نظام بشنوند و اگر چنین نباشد، دسترسی به رسانه‌های بیگانه خیلی آسان شده که آنان هم به شکل کاملاً حرفه‌ای با شناخت کامل از فرهنگ و جامعه مخاطب، اهداف و برنامه‌های خویش را به مخاطبین القا می‌کنند.
او با بیان این جمله که «کارکنان روابط عمومی‌ها باید معتقد باشند که در بخش مهم سازمان‌ و نهاد خویش مشغول به کارند»، گفت: خوشبختانه سیر آگاهی مردم در همه‌ی بخش‌های جامعه کار روابط عمومی‌ها را آسان و در عین حال پیچیده‌تر کرده، چون اقناع عمومی وظیفه‌ بسیار سنگینی است که باید براساس دانش روان‌شناسی و جامعه‌شناسی باشد.
هاشمی رفسنجانی با تأکید بر کارکرد دو سویه روابط عمومی‌ها برای بیان حرف‌های حاکمیت و مردم و رساندن پیام متقابل آنان به همدیگر، گفت: روابط عمومی‌ها در سازمان‌ها و نهادها، هم حکم گوش را برای شنیدن نکته‌ها و انتقادات دارند و هم مانند دست و زبان، باید نیازها، نظرها و بایدها و نبایدهای نظام و مردم را بگویند و بنویسند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، حقیقت را شرط اصلی موفقیت روابط عمومی‌ها در هر جامعه و حاکمیتی دانست و گفت: حقیقت در ذات خویش جذابیت‌هایی دارد که فطرت هر انسانی آن را می‌پذیرد و اگر به پیرایه‌های غیر واقعی آغشته گردد، حتی اگر پذیرش عمومی یابد، مقطعی خواهد بود.
در آغاز این دیدار نیز، هوشمند سفیدی، جواد قاسمی، محمدرضا کریمی، داود زارعیان و محبوبه رنجبر، اعضای هیأت مؤسس خانه روابط عمومی ایران، گزارشی از برنامه‌ها و فعالیت‌های خود ارائه کردند و به بیان دیدگاه‌های خود در خصوص ضرورت تقویت روابط عمومی در کشور پرداختند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: