کد خبر: ۶۶۳۸۵۵
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۴:۲۶
تعداد بازدید: ۴۱۳

همایون دارابی: بورس اوراق بهادار تهران روز گذشته در ادامه روند منفی که از روز شنبه آغاز شده بود، با افت 303 واحدی مواجه شد. در بازار دیروز معامله‌گران در شروع بازار با شرایط متعادلی مواجه بودند اما تشکیل صف‌های فروش در نمادهای مورد اقبالی نظیر ماشین‌سازی اراک و همچنین تداوم عرضه‌های سنگین در نمادهای بزرگ بازار نظیر سایپا موجب شد تا بازار در سایه کاهش نمادهای عمده‌ای نظیر پالایشگاه بندر‌عباس، بانک ملت، مپنا و هلدینگ خلیج فارس تن به افت 4/ 0 درصدی داده و در نهایت به رقم 76هزار و 387واحد برسد. در تحولات مهم دیروزعلی لاریجانی با ۱۷۳ رای منتخبان مجلس دهم، برای سومین دوره متوالی رئیس موقت‌خانه ملت شد.در بازار دیروز در گروه خودرویی معامله‌گران شاهد توقف نماد سرمایه‌گذاری سایپا و تعدیل سود این شرکت بودند.در این رابطه مهدی آستانی مدیرعامل این شرکت به بورس پرس اعلام کرد: این توقف نماد ناشی از تعدیل مثبت سود هر سهم سال 94 بوده است.

آستانی توضیح داد: در نظر است تا دو مجمع سالانه و فوق‌العاده به‌طور همزمان طی سه هفته آینده برگزار شود تا با موافقت سهامداران، سرمایه 610 میلیارد تومانی شرکت به بیش از یک هزار و 67 میلیارد تومان برسد. در همین حال با انتشار اطلاعات مربوط به اصلاحیه اولین سود هر سهم سال مالی 95، مشخص شد که سود هر سهم سال گذشته با 120 درصد افزایش از 65 به 143 ریال رسیده است. در این میان پیش‌بینی سود 96 ریالی هر سهم سال مالی جاری تغییری نکرده است.این تعدیل سنگین ناشی از سود حاصل از محل شرکت ساختمانی دهکده پاسارگاد بوده که قبلا حدود 10 میلیارد تومان محاسبه شده بود اما در گزارش جدید این رقم به 50 میلیارد تومان رسیده است.در گروه حمل‌ونقل، مجمع فوق‌العاده حمل‌ونقل‌ توکا برای افزایش سرمایه به دلیل عدم دریافت مجوز قانونی از سازمان بورس لغو و سهام این شرکت با صف فروش مواجه شد اما مجمع عمومی عادی سالانه پابرجا است.

در گروه لیزینگی شرکت تازه معرفی شده واسپاری ملت دیروز در نامه‌ای به امضای داود عیسی‌زاده، معاون مالی و اقتصادی این شرکت به برخی از سوالات بورس در مورد پیش‌بینی سود این شرکت پاسخ داد تا راه برای عرضه اولیه این شرکت باز شود.انتظار می‌رود این شرکت طی چند هفته آینده عرضه شود.دیروز همچنین مدیرعامل تامین سرمایه نوین با اعلام خبر پذیره‌نویسی شرکت 3 هزار میلیارد ریالی اعتباری ثامن گفت: این شرکت پس از کسب مجوز از بانک مرکزی و سازمان بورس و اوراق بهادار از روز چهارشنبه 12 خرداد در فرابورس پذیره‌نویسی می‌شود.ولی نادی قمی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفت: شرکت اعتباری ثامن با هدف انجام عملیات سپرده‌پذیری و اعطای تسهیلات و ارائه خدمات بانکی در تمامی بخش‌های اقتصادی که در اساسنامه شرکت آمده و قوانین و مقررات بانک مرکزی به آن اجازه می‌دهد، پذیره‌نویسی و تاسیس می‌شود.

مدیرعامل تامین سرمایه نوین در ادامه توضیح داد: تمام سرمایه شرکت به مبلغ 3هزارمیلیارد ریال به‌صورت نقد است و آورده غیرنقد وجود ندارد.50 درصد از سهام شرکت از سوی موسسان تعهد شده است و موسسان هیچ گونه مزایایی برای خود در نظر نگرفته‌اند. نادی قمی یادآور شد: پذیره‌نویسی از اول وقت اداری روز چهارشنبه 12 خرداد آغاز و تا پایان وقت اداری 21 خرداد به ‌مدت 10روز ادامه خواهد داشت، اما چنانچه سقف سرمایه تعیین‌شده قبل از انقضای مهلت پذیره‌نویسی تکمیل و وجوه مربوطه تامین شود، عملیات پذیره‌نویسی متوقف می‌شود.در مجموع بازار دیروز بازاری منفی بود که در آن ارزش معاملات در بورس 190میلیارد تومان و در فرابورس 147میلیارد تومان رقم خورد.


منبع: روزنامه دنیای اقتصاد
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: