کد خبر: ۶۶۳۳۵۰
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۳
تعداد بازدید: ۴۲۰
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم اعلام هر چه سریع‌تر نتایج بازشماری انتخابات حوزه انتخابیه تبریز گفت: حدود 60 تا 70 درصد آراء شمارش شده و بقیه آراء نیز در حال شمارش است.
حدود 60 تا 70 درصد کل آراء حوزه انتخابیه تبریز شمارش شده استبه‌ گزارش خبرداغ به نقل از (ایسنا) منطقه آذربایجان‌شرقی، محمدحسین فرهنگی در جلسه بسیج جامعه پزشکی استان، اظهار کرد: با توجه به فضایی که بعد از انتخابات مجلس در جامعه به وجود آمده و افراد یک‌دیگر را متهم می‌کنند، جای تذکر دارد که این اقدامات درست نیست.

فرهنگی با بیان اینکه تاکنون اتفاق خاصی در نتیجه انتخابات این حوزه رخ نداده است، بیان کرد: نزدیکی آراء دو کاندیدا، برخی احتمال‌ها و ابهام‌ها را به دنبال داشت، چرا که در شمارش آراء گاهی اشتباهات طبیعی رخ می‌دهد و افراد شمارش کننده ممکن است که در شمارش اشتباه کنند.

وی گفت: اگر در مرکز انتخابات کشور، از همان ابتدا تصمیم به شمارش کل آراء گرفته می‌شد تا الان نتیجه مشخص شده بود و نماینده منتخب حوزه ما نیز می توانست حضور موثری در مجلس داشته باشد؛ چرا که هر قدر در این کار تاخیر شود تصمیمات در مجلس گرفته شده و نماینده ما نیز نخواهد توانست در این خصوص تاثیر مناسبی داشته باشند.

وی اظهار کرد: در شمارش آراء از مردم خود استان استفاده نشده و از افرادی از استان‌های دیگر که بی‌طرف می‌باشند برای این کار استفاده شده است که تصمیم درستی است.

فرهنگی اظهار کرد: سال‌روز آزادی خرمشهر نماد مقاومت، پیروزی و ایثارگری در کشور ما بوده و یکی از شاخص‌ترین و درخشان‌ترین قطعه‌ی تاریخ کشور ماست.

وی با اشاره به کلام امام‌خمینی(ره) مبنی بر اینکه "خرمشهر را خدا آزاد کرد" گفت: همانگونه که حضرت علی(ع) در نهج‌البلاغه تحلیلی از جنگ‌های صدر اسلام می‌دهند؛ خرمشهر نیز مصداق بارز آن است که حرکت، تلاش و جهاد از مردم بوده و نتیجه و پیروزی نیز از خداوند می‌باشد.

وی ادامه داد: انسان هر قدر در راه خدا تلاش و جهاد کند، در کنار خدا قرار گرفته و وجودش نیز ارزشمند خواهد شد؛ چرا که انسان بدون وجود خداوند صفر است.

فرهنگی افزود: مجاهدانی که در سوریه و عراق در حال مبارزه با دشمن هستند؛ اجر مضاعفی دارند؛ چرا که علاوه‌ بر اجر جهاد و شهادت از اجر هجرت نیز برخوردارند.

وی بیان کرد: امروز کشور ما در میان انبوهی از آتش، از جمله امن‌ترین کشورها می‌باشد که این امنیت نیز در نتیجه مجاهدت‌های کسانی است که جان خود را در خارج از مرزهای کشورمان فدا می‌کنند.

وی با بیان خاطره‌ای از سردار سلیمانی در مجلس که 12 سال پیش اتفاق افتاده بود، اظهار کرد: سردار سلیمانی در خصوص حمایت از فلسطین و لبنان در آن زمان گفت که اگر ما الان در مقابل دشمن مبارزه نکرده و از فلسطین و لبنان حمایت نکنیم چندین سال بعد باید در مرزهای کشور خودمان پذیرای این دشمنان باشیم؛ طبق همین گفته‌ها مواردی در مجلس مطرح و به تصویب رسید و پایه‌های جنگ نیابتی گذاشته شد که امروز نیز دنباله‌ی همین موضوع در کشور‌های عراق و سوریه در حال انجام است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در خصوص حوزه‌ی سلامت در دولت نیز بیان کرد: اقدامات بسیار خوب و مبتکرانه‌ای در دوره‌ی خدمت آقای قاضی‌زاده هاشمی روی داده است؛ چرا که ایشان انسانی با افق دید بالا و نگاه جامع بوده که در تاریخ کشورمان از انقلاب به بعد چنین انسانی بسیار کم بوده است؛ اما حوزه‌ی سلامت دارای معایبی نیز می‌باشد.

وی در این خصوص تشریح کرد: بخش سلامت در درون خود نظام‌هایی ایجاد کرده که به عدالت و تناسب توجهی نکرده است، همین موضوع باعث ایجاد ابهامات و سوالاتی در خصوص این حوزه توسط افراد جامعه شده است؛ چرا که ما در یک جامعه واحد زندگی می‌کنیم و حس تبعیض و بی‌عدالتی در هیچ کجای کشور قابل قبول نیست.

وی افزود: جای امید است که مجلس دهم زمینه را برای ایجاد رضایت‌مندی متناسب با همه‌ی بخش‌های کشور را به وجود آورد.

انتهای پیام

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: