کد خبر: ۶۶۳۱۰۹
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۳
تعداد بازدید: ۷۰۱
رییس دانشگاه علم وفرهنگ گفت: یکی از دلایل موفقیت این دانشگاه عدم پیروی از رویه‌های تکراری و عادی دانشگاه‌های دولتی و غیر دولتی است. دانشگاه علم و فرهنگ دقیقا سراغ راه‌های میانبری رفته که در نهایت فارغ‌التحصیلان بیکاری را تحویل جامعه ندهد.
رییس دانشگاه علم و فرهنگ از اشتغال بیش از 70 درصد فارغ‌التحصیلان این دانشگاه خبر دادبه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا، دکتر محمدحسین ایمانی خوشخو در مراسم تفاهم‌نامه سه جانبه همکاری بین دانشگاه علم وفرهنگ، ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز ریاست جمهوری و سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی اظهار کرد: دانشگاه علم و فرهنگ به عنوان یکی از دانشگا‌ه‌های معتبر کشور در عرصه آموزش، پژوهش، اشتغال و فناوری همواره پیش رو بوده است و بر اساس نظر کارشناسان وزارت علوم فاصله این دانشگاه با مراکز غیر انتفاعی از نظر کمی و کیفی بسیار زیاد است. به طوری که ما در حال حاضر شانه به شانه دانشگاه‌های دولتی حرکت می‌کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: یکی ازدلایل موفقیت دانشگاه علم و فرهنگ این است که مسیر عادی دانشگاه‌ها را طی نکرده چرا که ما در جهاد دانشگاهی آموخته‌ایم که برای موفق شدن باید راه‌های میانبر را طی کرد در واقع علت پایداری این نهاد بعد از دو دهه از تاسیس خود نیز توجه جدی به این رویکرد است.

دکتر ایمانی خوشخو اضافه کرد: تمامی فعالیتهای صورت گرفته در دانشگاه علم و فرهنگ نو و جدید هستند، چرا که کار تکراری و موازی کاری با فلسفه جهاد دانشگاهی و این دانشگاه مغایر است.

رییس دانشگاه علم و فرهنگ ادامه داد: ‌یکی از راه‌های میانبر دانشگاه این است که پس از انجام بررسی‌های دقیق فعالیتهایی صورت گرفته است که سایر مراکز و دانشگاه‌ها سراغ آن نرفته‌اند. مثلا امروزه دانشگاه‌های ما فارغ‌التحصیلان بیکار زیادی دارند.

دانشگاه علم و فرهنگ با توانمندسازی و مهارت‌آموزی دانشجویان خود توانسته بیش از 70 درصد فارغ التحصیلان خود را روانه بازار کند.

به گفته وی دانشجویان دانشگاه علم و فرهنگ در طول تحصیل بیش از 30 واحد اجباری توانمندسازی در رشته‌های مرتبط می‌گذرانند. در همین راستا رشته‌هایی نظیر حقوق تجارت الکترونیک نیز در این دانشگاه راه‌اندازی شده که جامعه به آن نیاز مبرم دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: راه دوم میانبری که در دانشگاه علم و فرهنگ دنبال می‌شود انجام پژوهش‌های کاربردی و ایجاد قراردادهای پژوهشی با سازمان‌ها و شرکت‌های‌بزرگ است. در واقع رشد پژوهش فناورانه و کارآفرینی مهمترین رویکردی است که در دانشگاه دنبال خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: