کد خبر: ۶۶۳۰۷۵
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰
تعداد بازدید: ۵۲۲
معاون سیاسی و امنیتی استانداری خراسان‌شمالی گفت: باید از ارائه آمار صوری و نادرست در حوزه سوادآموزی پرهیز شود.
معاون استاندار خراسان‌شمالی:از ارائه آمار صوری در حوزه سوادآموزی پرهیز شودبه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا، محمدرحیم نوروزیان در شورای پشتیبانی سوادآموزی استان اظهار کرد: باید بر فرآیند برون‌سپاری و آموزش بیسودان بیش از پیش نظارت شود تا از ارائه آمار صوری و نادرست جلوگیری شود.

وی ادامه داد: باید اقدامات به نحوی انجام شود که در آینده مورد سوال دیگران قرار نگیریم که به چه دلیل کارها باقی مانده است. باید غفلت نشود تا بیسودان گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال از چرخه آمار خارج نشوند.

وی ادامه داد: باید با کمک دستگاه‌های اجرایی و ابزارهایی مانند رسانه و مطبوعات بیسوادی را ریشه‌کن و افراد بسیاری را تحت پوشش قرار دهیم.

نوروزیان با تاکید بر مشارکت دستگاه‌های اجرایی در تحقق مصوبات این شورا، خاطرنشان کرد: باید الزام و تشویق‌هایی برای رغبت بیسوادان به منظور این که تحت پوشش آموزش‌های بیسوادی قرار گیرند از سوی مسئولان لحاظ شود.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از زنان شهرستان راز و جرگلان بیسواد هستند، گفت: با توجه به این‌که برای آموزش زنان در این منطقه فعالیت‌های قرآنی انجام می‌شود ولی این میزان کافی نیست بنابراین باید از ظرفیت بسیج سازندگی در این زمینه استفاده کرد.

براتعلی حاتمی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی نیز در این جلسه اظهار کرد: سال گذشته با جذب 9807 بیسواد در دوره‌های سوادآموزی، انتقال و تحکیم سواد، این شاخص نسبت به سال قبل از آن ۱۴ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به چاپ پنج کتاب درسی برای سوادآموزان در استان، افزود: خوشبختانه مشارکت دستگاه‌های اجرایی در امر ریشه کنی بیسوادی در استان مناسب است.

حاتمی با اشاره به وجود 3555 نفر اولیاء بیسواد در استان، عنوان کرد: با توجه به وجود فقر فرهنگی و اقتصادی در جامعه باید تلاش شود تا اولیای بیسواد باقی مانده در استان جذب شوند.

حاتمی با بیان اینکه درصد باسوادی در استان بیش از ۹۰ درصد است، خاطرنشان کرد: هم اکنون ۹۸ درصد افراد در مقطع ابتدایی و ۹۹ درصد در کلاس اول جذب آموزش و پرورش می‌شوند.

وی با اشاره به وجود 3955 دانش آموز عشایری در استان، افزود: معلمان آموزش و پرورش نیز در راستای انجام ماموریت خود با این دانش‌آموزان به ییلاق و قشلاق می‌روند.

مهدی مودی، معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی نیز در این جلسه اظهار کرد: ۱۷ شهریور ماه سال جاری همزمان با روز جهانی مبارزه با بیسوادی به دلیل ورود جدی و افزایش میزان عملکرد، از دستگاه‌ها و رسانه‌های فعال در استان در این حوزه تقدیر می‌شود.

وی ادامه داد: طی سال جاری در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال، 9089 بیسواد تحت آموزش قرار می‌گیرند.

وی با بیان این که ۹۵ درصد از امور سوادآموزی از طریق فرآیند برون‌سپاری انجام می‌شود، یادآورشد: با توجه به تغییر میزان سرانه‌ها تا پایان سال جاری به ازای آموزش هر یک نفر به افراد 6 میلیون و ۷۵۰ هزار ریال پرداخت خواهد شد.

مودی با اشاره به اینکه امسال چهار مرکز یادگیری محلی در استان راه‌اندازی می‌شود، گفت: این مراکز علاوه بر تشکیل کلاس‌های سوادآموزی متناسب با مسائل موجود در همان منطقه همانند مهارت‌های زندگی و آموزش‌های شهروندی به افراد خدمات ارائه می‌دهد.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی افزود: جذب و نگهداشت بیسوادان در استان از مهمترین مشکلات است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: