کد خبر: ۶۶۲۸۲۷
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۴
تعداد بازدید: ۹۵۹
این خبر در حال تکمیل است ....
آیت الله هاشم بطحایی عضو مجلس خبرگان با اعلام این خبر افزود : آیت الله احمد جنتی در اولین جلسه مجلس خبرگان در دوره پنجم کاندیدای ریاست این مجلس شد که با کسب 51 رای توانست ریاست این مجلس را بر عهده بگیرد./برای انتخاب ریاست مجلس خبرگان آیات جنتی، شاهرودی و امینی کاندیدا شده‌ بودند.همچنین آیات موحدی کرمانی با ۶۵ رای و هاشمی شاهرودی با ۶۳ رای به ترتیب نواب اول و دوم رئیس مجلس خبرگان شدند.
مراسم افتتاحیه پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری صبح امروز (سه شنبه) با تلاوت آیاتی چند از قرآن، پخش سرود جمهوری اسلامی و استقرار هیئت رئیسه سنی شامل آیات سید ابوالفضل میرمحمدی به عنوان رئیس، ابراهیم حاج ‌امینی به عنوان نایب رئیس و حجج الاسلام و المسلمین روح‌الله صدر الساداتی و احمد پروایی به عنوان منشیان جلسه در جایگاه ریاست، در محل مجلس قدیم آغازشد.

 محمود احمدی‌نژاد، محمدباقر قالیباف شهردار تهران، سعید جلیلی رییس پیشین تیم مذاکره کننده هسته‌ای، حجت‌الاسلام ناطق نوری رییس اسبق مجلس شورای اسلامی، سردار مومنی رییس راهنمایی رانندگی تهران بزرگ، سردار سرلشکر فیروزآبادی رییس ستاد کل نیروهای مسلح، سیامک ره‌پیک عضو شورای نگهبان، علی‌اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی کشورمان، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور، سیدرضا تقوی رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور، تویسرکانی رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، حجت‌الاسلام منتظری دادستان کل کشور و ... حضور دارند.

قرائت پیام رهبری

پیام حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر انقلاب به اعضای مجلس خبرگان پنجم در مراسم افتتاحیه این مجلس توسط حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی رییس دفتری رهبری قرائت شد.

بخشی از این پیام به این شرح است: حراست دقیق و همه‌جانبه از هویت اسلامی و انقلابی نظام حاکم بر کشور و هدایت دستگاه‌های درهم‌تنیده‌ این نظام به سمت هدف‌های والا و عالیقدر آن است. ادای این مسئولیت سنگین نیازمند صلاحیت‌هائی است که در قانون اساسی به آن اشاره شده است.

گزارش انتخابات توسط دبیر شورای نگهبان

آیت‌الله احمد جنتی در مراسم افتتاحیه مجلس خبرگان رهبری گزارشی از انتخابات مجلس پنجم خبرگان رهبری و مجلس دهم شورای اسلامی را قرائت کرد.در بخشی از این گزارش چنین گفته شد: میزان مشارکت در انتخابات ۶۲ درصد بود که یک درصد بیشتر از دوره قبل بود. بعد از انتخابات شکایات مطرح شده بررسی شد که در یک مورد به بازشماری و در یک مورد به بازبینی صندوق‌ها منجر شد که البته موجب تغییر در نتیجه نهایی انتخابات نشد و صحت انتخابات در سی و یک حوزه انتخابیه تایید شد.

سوگند اعضای مجلس پنجم خبرگان رهبری

اعضای مجلس خبرگان رهبری پس از قرائت گزارش آیت‌الله جنتی، سوگندنامه‌ای که توسط روح‌الله صدرالساداتی جوان‌ترین عضو قرائت شد، توسط دیگر اعضای مجلس خبرگان رهبری نیز گفته شد.

سخنرانی کوتاه رییس سنی مجلس پنجم خبرگان

آیت‌الله میرمحمدی به عنوان رییس سِنی مجلس پنجم خبرگان رهبری در سخنانی از اهمیت مجلس خبرگان گفت و برای اعضای مجلس پنجم آرزوی موفقیت کرد.

تنفس نیم‌ساعته و آغاز جلسه غیرعلنی مجلس خبرگان

براساس گزارش خبرگزاری ایلنا، آیت‌الله میرمحمدی پس از پایان سخنان خود با اعلام تنفس نیم‌ساعته و پایان مرحله نخست مراسم افتتاحیه مجلس پنجم خبرگان رهبری، خبر شروع جلسه غیرعلنی تا لحظاتی دیگر را اعلام کرد.

آیت الله جنتی رییس مجلس خبرگان شد

آیت الله احمد جنتی با کسب اکثریت آراء رییس مجلس خبرگان در دوره پنجم شد.

آیت الله هاشم بطحایی عضو مجلس خبرگان با اعلام این خبر به ایسنا، گفت: آیت الله احمد جنتی در اولین جلسه مجلس خبرگان در دوره پنجم کاندیدای ریاست این مجلس شد که با کسب 51 رای توانست ریاست این مجلس را بر عهده بگیرد.

آیت الله امینی و هاشمی شاهرودی نیز به ترتیب 21 و 13 رای کسب کردند و یک رای نیز ممتنع اعلام شد.آیات جنتی، هاشمی شاهرودی و امینی کاندیدای ریاست مجلس خبرگان در دوره پنجم بودند.

آغاز مراسم افتتاحیه مجلس‌خبرگان با حضور ناطق‌نوری، قالیباف، احمدی‌نژاد و جلیلی+تصاویر

آغاز مراسم افتتاحیه مجلس‌خبرگان با حضور ناطق‌نوری، قالیباف، احمدی‌نژاد و جلیلی+تصاویر

آغاز مراسم افتتاحیه مجلس‌خبرگان با حضور ناطق‌نوری، قالیباف، احمدی‌نژاد و جلیلی+تصاویر
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: