کد خبر: ۶۶۲۵۸۱
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳
تعداد بازدید: ۶۵۷
موادی از طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی به منظور تامین نظر شورای نگهبان اصلاح شد.

اصلاح موادی از طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس

به گزارش خبرداغ به نقل از ایرنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز دوشنبه مواد ارجاع شده از سوی شورای نگهبان درباره طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس را اصلاح کردند. 
براین اساس ماده الحاقی 8 به شرح زیر اصلاح شد. 
ماده الحاقی 8- در صورت بروز اختلال در نرم افزارها و سخت افزارهای سامانه انتخابات الکترونیکی در یک یا چند شعبه یا همه شعب حوزه انتخابیه در استان یا کل کشور، حسب مورد به پیشنهاد رئیس شعبه، رئیس ستاد انتخابات استان و رئیس ستاد انتخابات کشور و تایید هیات نظارت مربوطه، انتخابات به صورت غیرالکترونیکی با ورقه انجام می شود. 
در پایان مدت اخذ رای، ابتدا شمارش مجزای هر یک از آرای ماخوذه الکترونیکی و غیرالکترونیکی (با ورقه رای) صورت گرفته و سپس تجمیع آرا انجام و نهایتا صورت جلسه شعبه تنظیم می شود. 
تبصره - در سامانه انتخابات الکترونیکی باید امکان انتخاب رای سفید را پیش بینی کرد تا افراد بتوانند در صورت تمایل از حق قانونی خود استفاده کنند. 
نمایندگان همچنین در ماده الحاقی 9 که پیش از این حذف شده بود آن را ابقا و با اصلاحاتی به شرح زیر مصوب کردند. 
ماده الحاقی 9- رای دهندگانی که به هر دلیل قادر به رای دادن از طریق سامانه انتخابات الکترونیکی نباشند، می توانند از کمک همراه مورد اعتماد برای رای دادن، استفاده کنند. 
وکلای ملت همچنین ماده الحاقی 11 را نیز به شرح زیر اصلاح کردند. 
ماده الحاقی 11- تمامی جرایم و تخلفات درباره شناسه (کد) ها، صورت جلسات و اسناد الکترونیکی در انتخابات الکترونیکی مشمول مجازات های موضوع مواد 3 تا 11، 19 تا 21، 26 تا 29، 35 تا 48 قانون جرایم رایانه ای مصوب 20 خردادماه 1388 می باشند. 
آیین نامه اجرایی این ماده توسط وزارتخانه های کشور و ارتباطات و فناوری اطلاعات حداکثر ظرف مدت 6 ماه از تاریخ ابلاغ این قانون تهیه و تنظیم می شود و به تصویب هیات وزیران می رسد. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: