کد خبر: ۶۶۲۳۶۳
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۷
تعداد بازدید: ۷۹۴
دبیر نخستین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی از افزایش تعداد شرکت‌های فعال در حوزه سلول‌های بنیادی از یک شرکت به 50 شرکت طی یک سال گذشته خبر داد.
فعالیت 50 شرکت دانش‌بنیان در حوزه سلول‌های بنیادیبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایسنا، دکتر امیرعلی حمیدیه در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی اظهار کرد: سال گذشته 800 دانشجوی نخبه را از وزارتخانه‌های بهداشت و علوم و جهاد دانشگاهی در رشته‌های مختلف علوم پایه، بالینی و همچنین مهندسی در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گردهم آوردیم که کاری بسیار مشکلی بود تا بتوانیم مقدمات لازم برای برگزاری اولین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی را فراهم کنیم.

وی ادامه داد: کار این کنگره از حدود 9 ماه پیش در ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شروع شد؛ با توجه به این که این کنگره یک کنگره معمولی نبود، همکاری‌های خوبی نیز در برگزاری آن صورت گرفت.

دبیر نخستین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی علوم وفناوری‌های سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی با بیان این که حدود 16 کارگاه در این جشنواره برگزار شد، خاطرنشان کرد: بیش از هزار نفر از کشورهای مختلف در این کنگره حضور داشتند، همچنین در خانه اندیشمندان نوجوان، 170 نفر از ایرانیان خارج از کشور برای حضور در کنگره ثبت‌نام کرده بودند.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی در ادامه گفت: با حمایت‌های صورت گرفته در یک سال گذشته تعداد شرکت‌های فعال در حوزه سلول‌های بنیادی از یک شرکت به 50 شرکت افزایش یافته است.

حمیدیه خاطرنشان کرد: خوشبختانه کمبود نیروی انسانی وجود ندارد و با کمک اعضای هیات علمی و نخبگانی که در جامعه داریم، می‌توانیم در سطح جهانی صدها شرکت دانش‌بنیان در حوزه سلول‌های بنیادی تاسیس کنیم و همچنین یک شرکت بزرگ سلول‌های بنیادی راه‌اندازی کنیم تا به واسطه آن بتوانیم به هزاران بیمار نیازمند جهانی خدمات‌رسانی کنیم.

وی در پایان امنیت و سلامت را دو نیاز مهم جامعه برشمرد و گفت: امیدواریم با کمک پزشکان، نخبگان و به طور کلی نیروهای انسانی کشور تمام نیازمندان به خصوص بیماران صعب‌العلاج و سرطانی را با استفاده از علم سلول‌های بنیادی درمان کنیم و بتوانیم طول عمر انسان را ارتقاء دهیم و در این حوزه به یک شاخص جهانی تبدیل شویم.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: