کد خبر: ۶۶۲۱۶۱
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۶
تعداد بازدید: ۹۷۸
گزگز پاها گاهی اوقات نشان بیماری یا اختلالات سلامتی است که نباید به آن بی توجه بود.
گز گز پاهایتان را جدی بگیریدبه گزارش خبرداغ به نقل از شفاآنلاین،بسیاری از افرادی در طول روز دچار گزگز و گرفتگی پاها می‌شوند که این حالت می‌توان خفیف و گاهی اوقات بسیار شدید بوده و علاوه بر بزرگسالان، کودکان را نیز درگیر کند. این مشکل معمولا با تکان‌های شدید و محکم پا خود را نشان می‌دهد.

به طور کلی به این دسته مشکلات، سندروم پای نا آرام گفته می‌شود که فرد مبتلا دچار گزگز؛ مور مور، درد، احساس خارش و ناراحتی در ناحیه پا شده و مجبور می‌شود پای خود را تکان داده یا بلرزاند. این مشکل می‌تواند کیفیت و کارهای روزمره افراد را تحت شعاع قرار دهد.

گاهی اوقات بارداری یا بیماری‌هایی همچون اختلالات کلیوی یا هورمونی، کم خونی، مشکلات عصبی و بیماری‌های تخریب‌کننده بافت‌ها و سلول‌های بدن، مشکلات مرتبط با ستون فقرات، مصرف بیش از حد کافئین، ازدیاد نیکوتین در بدن، آثار جانبی برخی داروها همچون داروهای ضد افسردگی و ضد روان پریشی عامل این بیماری است.

معمولا با مصرف ویتامین‌ها، مواد معدنی و پروتئین‌ها این مشکل قابل حل است اما باید در صورت مزمن شدن این مشکل به پزشک مراجعه کرد و نسبت به آن بی توجه نبود.
برچسب ها: گزگز پا ، افسردگی ، بارداری

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: