کد خبر: ۶۶۲۰۷۵
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸
تعداد بازدید: ۴۵۶
نرخ سود بانکی درکوتاه مدت تاثیر مستقیمی با افزایش اجاره بها دارد.
کاهش سود بانکی اجاره‎بها را افزایش می‎دهد!با کاهش نرخ سود بانکی و با توجه به پائین آمدن بازدهی بانکها تمایل مردم به سمت سایر بازارها و دارایی ها بیشتر شده است.
با نزدیک شدن به فصل گرما بازار اجاره داغ شده است بطوریکه بنا به گفته مشاوران املاک امسال زودتر از سال های گذشته این بازار رنگ و بوی جابه جایی گرفته است. رشد 10 تا 15 درصدی اجاره بها نسبت به سال قبل نگاه مردم را به این بازار به عنوان بازدهی بهتر نسبت به سایر دارایی ها جلب کرد.
"افزایش نرخ اجاره بها" جمله ای که بسیاری از مستاجرین این روزها با ان روبرو هستند و بازار قیمت اجاره بها سر به فلک رسیده است و هیچ مرجعی برای رسیدگی به ان وجود ندارد.
با توجه به اینکه کاهش نرخ سود بانکی برای تحریک مردم برای سرمایه گذاری در تولید و سایر بنگاهها بود اما دود آن، این روز ها گریبان بسیاری از مستاجران را گرفت بطوریکه تا پیش از این با توجه به سود بالای بانکها موجران تمایل به دریافت رهن کامل داشتند اما اکنون ترجیح می دهند که اجاره دریافت کنند.وقتی بازارهای دیگر ازجمله سکه، طلا و ارز بازدهی کمتری داشته باشند تمایل به سمت بازار مسکن سوق می یابد و خواه ناخواه بر قیمت مسکن و رهن و اجاره ان تاثیر می گذارد.
با توجه به اینکه مرجع قانونی برای تعیین نرخ اجاره بها در کشور وجود ندارد بسیاری از افراد بطور غیر کارشناسی اقدام به تعیین نرخ می کنند. بطوریکه در محله یوسف اباد واحد 120 متری با 40 میلیون ودیعه و 4 میلیون و 400 هزار تومان اجاره، مطهری واحد آپارتمان 75 متری 85 میلیون ودیعه با اجاره ماهانه 100هزارتومان، فردوس غرب واحد 80 متری 20 میلیون ودیعه با اجاره ماهانه 1 میلیون و 600 هزار تومان، شهران واحد 65 متری 20 میلیون ودیعه با 1 میلیون و 200 هزار تومان، سعادت اباد واحد 70 متری با 70 میلیون ودیعه و 2 میلیون و 500 هزار تومان اجاره ،نارمک واحد 75 متری 50 میلیون ودیعه و 4 میلیون رهن، تهران نو واحد 60 متری با 15 میلیون ودیعه و 150 هزار تومان رهن اجاره داده می شود.
با ورود تسهیلات جدید به بازار مسکن اگرچه تا حدودی تحرک در بازار مسکن صورت گرفته است اما قشر ضعیف جامعه توان استفاده از این تسهیلات را ندارند و این درحالیست که سیاست بانک مرکزی برای خروج مسکن از رکود کاهش سود بانکی است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: