کد خبر: ۶۶۱۳۳۰
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲
تعداد بازدید: ۵۶۲
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: فرصت بررسی لایحه برنامه ششم توسعه را در مجلس نهم نداریم زیرا رسیدگی به این لایحه حداقل دو هفته زمان نیاز دارد اما ما فقط سه جلسه در هفته جاری و یک و نیم جلسه در هفته آینده فرصت داریم.

لاریجانی:فرصت بررسی لایحه برنامه ششم توسعه را در مجلس نهم نداریم

به گزارش خبرداغ به نقل از ایرنا، علی لاریجانی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس این مطلب را در پاسخ به تذکر غلامرضا مصباحی مقدم رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه کشور عنوان کرد.
غلامرضا مصباحی مقدم در تذکری با استناد به ماده 184 آیین نامه داخلی مجلس اظهارداشت: برنامه ششم توسعه تا 15 اردیبهشت ماه در کمیسیون تلفیق برنامه بررسی شد و مجلس می توانست از 15تا 26 اردیبهشت ماه این لایحه را مورد بررسی قرار دهد ولی هیات رییسه به سوگند خود عمل نکرد و آن را در دستور کار قرار نداد. 
وی افزود: در این راستا بهانه جویی هایی انجام شد و بیان کردند که فرصت کافی برای بررسی لایحه برنامه ششم توسعه نیست.
نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: این در حالی است که زمانی برنامه ششم توسعه در کمیسیون تلفیق بررسی می شد دولت یا نمایندگان هیچ گونه تقاضای مسکوت ماندن این لایحه را مطرح نکردند. 
مصباحی مقدم خاطرنشان کرد: اعضای کمیسیون برنامه ششم توسعه در تعطیلات به مجلس می آمدند و هر روز هشت ساعت برای بررسی لایحه برنامه وقت می گذاشتند. 
نماینده دولت اگر مخالف بود در جلسه بیان می کرد.
وی یادآور شد: شاهد بودیم محمدباقر نوبخت رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به این کمیسیون می آمد و از لایحه دولت حمایت می کرد. 
رییس مجلس نیز به مصباحی مقدم پاسخ داد که ما مشکلی برای بررسی لایحه برنامه ششم توسعه در این مجلس نداریم و آن را در دستور قرار می دهیم. 
لاریجانی ادامه داد: آقای مصباحی مقدم شما که آیین نامه را می خوانید کمی آن طرف تر بندهای دیگر آیین نامه را هم بخوانید من پیش از این برای شما مفصل توضیح دادم هم اکنون برخی مواد لایحه بودجه 95 مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفته و به مجلس بازگشته است.
وی افزود: همچنین لایحه تنظیم برخی از احکام برنامه های توسعه کشور در دستور کار مجلس است ما با اینها باید دچه کنیم، نمی توانیم آنها را تصویب نکنیم. 
رییس مجلس تصریح کرد: اگر لایحه برنامه ششم توسعه را پنجم اردیبهشت برای بررسی به جلسه علنی تحویل می دادیم ما زمان کافی برای بررسی آن داشتیم ولی شما آن را 15 اردیبهشت ارایه دادید.
لاریجانی خاطرنشان کرد: ما در هفته جاری تنها سه جلسه و در هفته آینده یک و نیم جلسه داریم که مطمئنا نمی رسیم برنامه ششم توسعه را در این مدت بررسی کنیم. 
وی همچنین گفت: بررسی لایحه برنامه ششم توسعه در مجلس حداقل دو هفته وقت می برد پیش از آن ما بررسی مواد بودجه و احکام دائمی توسعه را نیز در دستور داریم که ابتدا باید آنان را بررسی کنیم. 
وی ادامه داد: ما این موضوعات را در هیات رییسه به بحث گذاشتیم و به این نتیجه رسیدیم که در چند روز باقی مانده از مجلس نهم طرح ها و لوایح نیمه تمام یا اعاده شده از شورای نگهبان را بررسی کنیم. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: