کد خبر: ۶۶۱۲۳۸
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۱
تعداد بازدید: ۴۶۸
حجم معاملات آتی سکه طی هفته گذشته در بورس کالای ایران به 49 هزار و 103 قرارداد و ارزش آن به بیش از پنج هزار و 412 میلیارد ریال رسید.
ارزش معاملات آتی سکه در هفته گذشته بیش از پنج هزار میلیارد ریال شدبه گزارش خبرداغ به نقل از بورس کالا، هفته گذشته در سررسیدهای فعال بازار آتی سکه، بیشترین حجم معاملات با 28 هزار و 379 قرارداد به معاملات تحویل دی ماه اختصاص داشت و ارزش این سررسید به بیش از سه هزار میلیارد و 119 میلیون ریال رسید.

این در شرایطی است که سررسید تازه وارد اسفندماه با 16 هزار و 852 قرارداد و ارزش یک هزار میلیارد و 879 میلیون ریال در جایگاه دوم قرار گرفت.
همچنین سررسید آبان ماه 1395 نیز با حجم دو هزار و 350 قرارداد و به ارزش بیش 253 میلیارد ریال جایگاه سوم را از آن خود کرد.
قرارداد تحویل اردیبهشت ماه نیز با 680 قرارداد به ارزش بیش از 70 میلیارد ریال و قرارداد تحویل شهریورماه با 514 قرارداد به ارزش بیش از 54 میلیارد ریال در جایگاه های چهارم و پنجم معاملات قرار گرفت.
رتبه آخر معاملات به قرارداد آتی سکه تحویل تیرماه با 328 قرارداد به ارزش 34 میلیارد ریال اختصاص یافت.
بررسی روند معاملات آتی سکه در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته (پنجشنبه) نشان می‌دهد بهای سکه در سررسیدهای مختلف با کاهش روبرو شد؛ به طوری که سکه تحویل اردیبهشت با قیمت 10 میلیون و 310 هزار ریال به فروش رسید که کاهش 0.7 درصدی را در این روز به ثبت رساند.
قرارداد تحویل تیرماه 10 میلیون و 470 هزار ریال معامله شد و افت 0.49 درصدی را در این روز تجربه کرد، این در شرایطی است که سکه تحویل شهریورماه با قیمت 10 میلیون و 570 هزار ریال معامله شد و با کاهش 0.78 درصدی نسبت به چهارشنبه گذشته همراه شد.
همچنین سکه سررسید آبان ماه با افت 0.57 درصدی و قیمت 10 میلیون و 720 هزار ریال و سررسید اسفندماه با افت 73 درصدی و قیمت 11 میلیون 100 هزار ریال معامله شد.
هفته گذشته در بازار نقدی نیز نرخ ‌سکه تمام بهار آزادی در مسیر کاهشی قرار گرفت تا روند هفتگی آن معکوس شود.
این اتفاق در حالی رخ داد که قیمت سکه، هفته گذشته را با افزایش آغاز کرد؛ به طوری که شنبه گذشته، سکه تمام با 20 هزار ریال افزایش به قیمت 10 میلیون و 380 هزار ریال رسید و یکشنبه، با 20 هزار ریال افزایش وارد کانال 10 میلیون و 400 هزار ریالی شد.
روند کاهشی بهای این فلز گرانبهای داخلی از دوشنبه آغاز شد، به طوری که در سومین روز هفته، سکه تمام 60 هزار ریال از ارزش خود را از دست داد و به قیمت 10 میلیون و 340 هزار تومان رسید.
کاهش قیمت سکه در این روز ناشی از نزول بهای اونس در بازارهای جهانی بود زیرا تا ساعت سه بعدازظهر دوشنبه، بهای اونس تا محدوده یک هزار و 260 دلار پایین آمد.
سه‌شنبه و چهارشنبه، بهای سکه نوسان چندانی را تجربه نکرد و این میزان فقط در حد 10 ریال بود.
پس از دو روز کم نوسان، سکه در پنجشنبه تغییرات قیمتی بیشتری را تجربه کرد و با 50 هزار ریال کاهش به 10 ‌میلیون و 300 هزار ریال رسید.
قیمت سکه در این روز از دو ناحیه دلار و اونس زیر فشار بود؛ دو عاملی که موجب شدند سکه در مقطع کوتاهی حتی وارد کانال 10 میلیون و 200 هزار ریالی شود؛ ‌هر چند که در نهایت بهای آن از کف روزانه بالا آمد و در کانال 10 میلیون و 300 هزار ریالی به کار خود پایان داد.
این کاهش موجب شد میزان افت هفتگی سکه به 6 دهم درصد برسد. این در حالی بود که دو هفته پیش فلز گرانبهای داخلی سه دهم درصد افزایش قیمت را تجربه کرده بود.
با وجود روند کاهشی سکه در پایان هفته گذشته، برخی معامله‌گران امیدوارند سکه در آغاز این هفته با افزایش قیمت همراه شود. علت این انتظار، افزایش بهای اونس تا ساعت سه بعدازظهر جمعه است.
هر گونه بازگشت بهای طلای جهانی می‌تواند به تغییر انتظار منجر شود. البته بیشتر معامله‌گران سکه اعتقاد دارند بازار تا پایان وقت امروز نیز نوسان هیجانی را تجربه نمی کند و تا باز شدن بازارهای جهانی در دوشنبه با احتیاط فعالیت خود را ادامه می دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: