کد خبر: ۶۶۰۹۵۰
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹
تعداد بازدید: ۶۹۳
پیشکسوت فوتبال کشورمان گفت: «اگر این آدم‌ها خوب بودند که در این هشت سال یک کاری می‌کردند و اگر هم خوب نبودند، باید یک تغییرات گسترده در فدراسیون انجام می‌شد.»

شاهرخی؛ یاسر رفسنجانی مگر فوتبالی است؟ / اگر آجورلو حرفی زده حتما بر اساس مستندات است / کفاشیان که رییس شد فاتحه فوتبال خوانده شدبه گزارس خبرداغ به نقل از جام نیوز،همایون شاهرخی چندان به انتخابات فدراسیون فوتبال خوشبین نیست و اصلا آن را انتخابات نمی‌داند بلکه انتصابات نامحسوس می‌داند چرا که معتقد است فوتبال باید دست فوتبالی‌های متخصص باشد اما مدت‌هاست که غیرفوتبالی‌ها در راس کار هستند و فوتبال را به بیراهه می‌برند.

 

اظهارات شاهرخی را در ادامه می خوانید:

 

* در مورد انتخابات فدراسیون فوتبال و انتخاب مهدی تاج به عنوان رییس جدید فدراسیون چه نظری دارید؟

- من اطلاعی از فوتبال ندارم و در مورد آدم‌ها نمی‌توانم صحبت کنم و نظر بدهم اما این انتخاباتی است که می‌تواند انتصابات نامحسوس باشد.

 

* چرا؟

- چون اگر این آدم‌ها خوب بودند که در این هشت سال یک کاری می‌کردند و اگر هم خوب نبودند، باید یک انتخابات اساسی و تغییرات گسترده در فدراسیون انجام می‌شد. اگر بخواهیم با توجه به گزارشاتی که از کمیسیون اصل 90 و جاهای دیگر می‌آید عمل کنیم، فوتبال ما نیاز به یک تغییرات اساسی دارد اما الان فقط جای رییس و نایب‌رییس عوض شده است و امیدوارم هشت سال دیگر هم کارشان را انجام دهند.

 

* مصطفی آجورلو بعد از شکست در انتخابات مدعی شد که یاسر رفسنجانی شب قبل از انتخابات با جهانگیری معاون رییس‌جمهور تماس می‌گیرد و توصیه می‌کند اعضای مجمع به یک فرد خاص رای بدهند. نظر شما در این رابطه چیست؟

- یاسر رفسنجانی پسر هاشمی رفسنجانی است؟

 

* بله، منظورشان پسر  هاشمی رفسنجانی مشهور است.

- یاسر رفسنجانی مگر فوتبالی است؟

 

* نمی‌دانم اما آجورلو چنین ادعایی داشته است.

- در مورد آجورلو؛ با توجه به شناختی که از او دارم، حرف بی‌مورد نمی‌زند و اگر حرفی زده بر اساس مستندات است چون با آجورلو کار کرده‌ام و اعتماد و شناخت کامل از ایشان دارم. اگر یک بحثی را مطرح کرده، حتما یک چیزی بوده که ایشان به زبان آورده است و بی‌مورد چیزی نمی‌گوید.

 

* اگر چنین توصیه‌ای بوده باشد، باز هم دخالت غیرفوتبالی‌ها محسوب نمی‌شود؟

- از وقتی که فوتبال دست آدم‌های سیاسی افتاده منحرف شده و این انحراف همچنان ادامه دارد. فوتبال باید دست آدم‌های متخصص و فوتبالی باشد اما وقتی اسامی مجمع فدراسیون فوتبال را می‌بینم، آدم‌های فوتبالی متخصص نیستند. اگر فوتبال از سیاست جدا نشود این سیاست‌بازی‌ها حالاحالاها ادامه دارد و فوتبال ضرر می‌کند.

 

* به نظر شما تاج رییس مناسبی برای ریاست در فدراسیون فوتبال هست؟

- من با او کار نکرده‌ام و نمی‌دانم. اگر در مورد آجورلو صحبت کردم چون با او کار کرده‌ام که گفتم چه خصوصیاتی دارد اما در مورد تاج نمی‌توانم اظهارنظر کنم و ان‌شاءالله موفق باشد.

 

* تاج و کفاشیان جای‌شان را در فدراسیون به نوعی عوض کردند. شما یاد چه موضوعی می‌افتید؟

- عده‌ای می‌گویند تاج و کفاشیان همان مدل پوتین و مدودف است اما این‌ها قصه است چون خانه از پای‌بست ویران است. همان روزی که کفاشیان رییس فدراسیون شد فاتحه فوتبال خوانده شد و این ماجراها همچنان ادامه دارد. من حساسیتی روی کفاشیان و تاج ندارم بلکه حساسیت من روی جوان‌های این مملکت است وگرنه برای من چه فرقی می‌کند که چه کسی رییس فدراسیون شود. فوتبال ما وقتی تعلیق شد به مشکل خورد و این مشکل هم با آمدن آدم‌های غیرمتخصص و غیرفوتبالی ادامه داشت و بعد از آن هم سیاسیون وارد فوتبال شدند تا کار به اینجا کشید.

 

* با توجه به شرایطی که داریم، دورنمای فوتبال ایران را چطور می‌بینید؟

- متاسفانه فوتبال ما در رفتن تیم‌ملی به جام‌جهانی خلاصه شده است و همه به تیم‌ملی نظر دارند. اگر تیم‌ملی به جام‌جهانی برود، فدراسیون خوب کار کرده و اگر نرود، فدراسیون بد کار کرده است در صورتی که موفقیت فوتبال ما باید زیربنایی باشد. باشگاه‌های ما کدام یک زمین اختصاصی دارند؟ این‌ها فقط یک روتوش از فوتبال حرفه‌ای است اما فوتبال ما زیر خط آماتور است. این آمارهایی که در مورد فوتسال و فوتبال ساحلی و بانوان می‌دهند هم فقط نمایش است. اگر این تیم‌ها نتیجه می‌گیرند فقط و فقط به خاطر همت آدم‌های داخل زمین است. اگر ببازند که آنها را کنار می‌گذارند و اگر هم ببرند، مسئولان سینه سپر می‌کنند که ما این کار را کردیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: