کد خبر: ۶۶۰۶۱۶
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۶
تعداد بازدید: ۹۸۲
معاون علمی و فناوری رییس جمهور از اجرای پروژه‌های مشترک در حوزه‌های فضایی با پنج دانشگاه کشور خبر داد.
ستاری اعلام کرداجرای سه پروژه بزرگ فضایی با پنج دانشگاه کشوربه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا، دکتر سورنا ستاری در حاشیه بازدید از مرکز فضایی البرز در جمع خبرنگاران با تاکید بر این که در دو سال اخیر اتفاقات مهمی در حوزه فضایی کشور رخ داده است، افزود: پروژه‌های مهمی در این حوزه تعریف شده است که در این راستا به تازگی معاونت علمی نیز در حوزه فضا وارد شده و امیدواریم با هماهنگی‌های صورت گرفته در سطح ملی بستر برای اجرای این پروژه‌ها ایجاد شود.

وی با تاکید بر این که اقدامات سازمان فضایی و مسؤولان آن در حوزه فضا قابل ستایش است، ابراز امیدواری کرد که دستاوردهای سازمان فضایی در سطح جامعه ارائه شود.

ستاری با اشاره به توسعه فناوری‌های فضایی در کشور و با تاکید بر این که ما به توسعه فیزیکی این حوزه فکر نمی‌کنیم، ادامه داد: برای ما بسیار مهم است که در زمینه سنجش فضا اقدام به توسعه فناوری کنیم و این فرهنگ جدید را باید در جامعه نهادینه کنیم.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور با تاکید بر این که توسعه فناوری‌های فضایی بدون حضور بخش خصوصی قابل انجام نیست، یادآور شد: تجاری‌سازی دستاوردهای حوزه‌ فضایی یکی از اقدامات مهمی است که باید انجام شود؛ چرا که دستاوردهای سازمان فضایی باید در سایر بخش‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

وی با اشاره به دستاوردهای سازمان فضایی، دریافت تصاویر ماهواره‌ای و سنجش از راه دور را بخشی از دستاوردهای این سازمان نام برد و یادآور شد: باید در این سازمان رویکرد تجاری‌سازی فناوری‌ها در دستور کار قرار گیرد.

رییس بنیاد ملی نخبگان با تاکید بر این که در بخش زیرساخت برای حضور شرکتهای خصوصی در حوزه فناوری‌های فضایی تحولات عظیمی رخ داده است، خاطرنشان کرد: ولی باید این تحولات تسریع شود.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور اضافه کرد: مشکل ما در حوزه فضایی این است که وقتی بحث فناوری‌های فضایی مطرح می‌شود، یک غلاف نظامی دور ما را فرامی‌گیرد که باید این غلاف شکسته شود.

به گفته ستاری، حوزه فناوری‌های فضایی حوزه‌ای است که با ورود بخش خصوصی شکوفا می‌شود.

وی در خصوص عدم رسانه‌ای شدن فعالیتهای فضایی توضیح داد: فناوری‌هایی که در حوزه مرزهای دانش هستند، به راحتی رسانه‌ای نمی‌شوند و این اقدامی است که در همه کشورها رخ می‌دهد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور همچنین از مشارکت بیشتر دانشگاه‌ها در حوزه فضایی خبر داد و گفت: در این زمینه سه پروژه بزرگ با پنج دانشگاه تعریف شده است که زمان اجرای این پروژه‌ها در سال جاری خواهد بود
.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: