کد خبر: ۶۶۰۲۹۴
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۶
تعداد بازدید: ۵۲۴
رییس اتحادیه سازندگان و فروشندگان عینک نسبت به خرید لنز و عینک‌های غیر استاندارد و بدون مجوز هشدار داد و اعلام کرد: فروش عینک طبی در مراکز درمانی و چشم‌پزشکی‌ها غیرقانونی است.
حمید ثابت‌قدم اظهار کرد: مواردی را شاهد بودیم که مردم از واحدهای بدون مجوز لنزهای طبی خریداری کردند که این لنزها غیراستاندارد بوده و به چشم مصرف‌کنندگان آسیب زده است.

وی همچنین بر ضرورت خرید عینک های طبی و آفتابی از واحدهای دارای مجوز تاکید کرد و افزود: در حال حاضر در زمینه تولید و عرضه عینک‌های آفتابی، کشور ایتالیا و در عینک های طبی کشور آلمان پیشرو هستند و واردات نیز بیشتر از این کشورها صورت می‌گیرد.

ثابت قدم با بیان اینکه تولیدات کشور ما حدود پنج درصد از نیاز کشور را در زمینه عینک طبی پاسخگو است، گفت: بیشتر واردات در این زمینه از کشورهایی مثل ایتالیا، چین، ترکیه و آلمان صورت می گیرد.

رییس اتحادیه سازندگان و فروشندگان عینک در بخشی از سخنان خود از فروش عینک طبی در چشم پزشکی‌ها، مراکز یا کلینیک های درمانی انتقاد کرد و آن را غیرقانونی دانست.

ثابت قدم تاکید کرد:‌ سازمان ها و مراکز مربوطه از جمله وزارت بهداشت و دیگر زیرمجموعه های آن باید با این موضوع برخورد کنند.

وی همچنین بر ضرورت کاهش تعرفه گمرکی واردات عینک تاکید و اظهار کرد: این تعرفه باید به چهار درصد کاهش یابد، چون بالا بودن تعرفه واردات، افزایش سهم قاچاق را به دنبال دارد که در حال حاضر تعرفه واردات عینک‌های آفتابی 20 درصد و عینک‌های طبی هفت درصد است.

ثابت قدم خاطر نشان کرد: مردم در صورت بروز هرگونه مشکل و اعتراض می توانند با تلفن‌های اتحادیه به شماره های 66704540 و 66705282 تماس بگیرند.

شفاآنلاین

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: