کد خبر: ۶۵۹۵۲۳
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۵
تعداد بازدید: ۱۲۶۱
شاخص كل بورس و اوراق بهادار امروز (سه شنبه) با 240 واحد افت به رقم 78 هزار و 44 واحد رسید.
شاخص كل بورس 240 واحد كاهش یافتدر پایان معاملات امروز، یك میلیارد و 209 میلیون سهم و حق تقدم به ارزش چهار هزار و 964 میلیارد ریال در 87 هزار و 694 نوبت داد و ستد شد.

نمادهای شبندر، شپنا، فارس، رمپنا و شپدیس با تاثیر منفی شاخص كل را پایین كشیدند اما نمادهای اخابر و وبملت تاثیر مثبت بر شاخص داشتند.
بررسی شاخص های اصلی بازار سرمایه نشان می دهد شاخص قیمت (وزنی- ارزشی) 90 واحد، شاخص آزاد شناور 279 واحد، شاخص بازار اول 185واحد و شاخص بازار دوم 428 واحد كاهش داشت اما شاخص كل (هم وزن) و شاخص قیمت (هم وزن) 21 واحد رشد كرد.

**ارزش معاملات فرابورس به یك هزار و 581 میلیارد ریال رسید
معاملات امروز بازار فرابورس با خرید و فروش 287 میلیون و 990 هزار ورقه بهادار در 25 هزار و 569 نوبت به ارزش یك هزار و 581 میلیارد ریال پایان یافت.
امروز با داد و ستد 25 میلیون و 390 هزار سهم ذوب آهن اصفهان به ارزش 71 میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات سهام به نام این شركت ثبت شد.
سهام توكا رنگ فولاد سپاهان در كنار فولاد آلیاژی یزد و فولاد هرمزگان بیشترین افزایش قیمت را داشت و در سوی دیگر بازار، سهام شركت‌های بیمه نوین، زرین معدن آسیا و بیمه اتكایی ایرانیان با بیشترین افت قیمت روبرو شد.
هر برگه اوراق تسهیلات مسكن در روز جاری در محدوده 758 تا 819 هزار ریال معامله شد و بیشترین قیمت اوراق مربوط به نماد دی‌ماه 94 بود.
در بازار اول 32 میلیون و 180 هزار ورقه بهادار به ارزش 64 میلیارد و 240 میلیون ریال داد و ستد شد و بیشترین حجم معاملات در نماد فولاد آلیاژی یزد رخ داد.
همچنین، 117 میلیون و 450 هزار اوراق بهادار در بازار دوم به ارزش 360 میلیارد ریال خرید و فروش شد و ذوب آهن اصفهان ركورددار حجم و ارزش معاملات در این بازار بود.
بیشترین حجم و ارزش معاملات ETF (صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله) به صندوق سرمایه‌گذاری آرمان آتی كوثر با خرید و فروش هفت میلیون و 170 هزار سهم به ارزش 75 میلیارد ریال اختصاص یافت.
همچنین بیشترین حجم معاملات در بازار اوراق با درآمد ثابت نیز به داد و ستد 500 هزار ورقه اجاره مخابرات ایران متعلق بود. در مجموع 125 هزار و 700 هزار ورقه اسناد خزانه اسلامی با ارزش 114 میلیارد و 650 میلیون ریال در روز جاری در این بازار داد و ستد شد.
نماد معاملاتی اوراق مشاركت شركت معدنی و صنعتی گل گهر به منظور پرداخت سود علی‌الحساب سه ماهه اوراق در شانزدهم اردیبهشت، در پایان معاملات امروز متوقف شد.

 ایرنا


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: