کد خبر: ۶۵۹۴۹۰
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۸
تعداد بازدید: ۶۵۷
پنج تفاهم نامه تقویت همكاری های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فدرال آلمان امروز(سه شنبه) در نشست همكاری فعالان اقتصادی دو كشور در محل وزارت اقتصاد امضا شد.
ایران و آلمان پنج تفاهم نامه برای تقویت همكاری های اقتصادی امضا كردند«محمد خزاعی» معاون وزیر اقتصاد و رئیس سازمان سرمایه گذاری و كمك های اقتصادی و فنی ایران و «اوه بك میر» معاون وزیر امور اقتصاد و انرژی آلمان، تفاهم نامه تقویت همكاری های اقتصادی دو كشور را امضا كردند.

چهار یادداشت تفاهم همكاری دیگر نیز بین «اتاق بازرگانی ایران و موسسه خدمات مشاوره ای آلمان»، «آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز دانشگاه تهران و بخش پزشكی شركت زیمنس آلمان»، «شركت زیمنس آلمان در خصوص فولاد و ماشین آلات صنعتی با طرف ایرانی» و «شركت لیند آلمان با شركت صنایع گاز ایران» به امضا رسید.
به گزارش ایرنا، قرار بود امروز نخستین نشست كمیسیون مشترك ایران و آلمان پس از 14 سال توقف برگزار شود اما به دلیل كسالت «زیگمار گابریل» وزیر اقتصاد و انرژی آلمان كه معاون صدراعظم این كشور نیز است، سفر وی به تهران به زمان دیگری موكول شد.
براساس آخرین آمار اعلام شده، در زمان تحریم كه روابط تجاری ایران و آلمان به پایین ترین میزان رسید، دو میلیارد و 500 میلیون دلار حجم تجارت دو كشور بود در حالی كه پیش از آن به پنج میلیارد و 500 میلیون یورو نیز رسیده بود.

 ایرنا


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: