کد خبر: ۶۵۹۲۲۳
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۹
تعداد بازدید: ۵۲۹
نگاه رویترز به انتخابات دور دوم؛
پایان تسلط اصولگرایان بر کرسی های مجلسرویترز نوشت: بنا به نتایج منتشر شد، سیاستمداران متحد روحانی در دور دوم انتخابات مجلس ایران بیشترین رای را کسب کردند.

به گزارش خبرداغ به نقل از انتخاب؛ این خبرگزاری در ادامه آورده است: این نتایج می تواند بیانگر حمایت بیشتر از اصلاحات اقتصادی روحانی در مجلس آینده باشد، اما اصولگرایان همچنان نیروی پرقدرتی باقی مانده اند.

ایرانی ها روز جمعه سرنوشت 68 کرسی را تعیین کردند که در دور اول هیچ نامزدی نتوانسته بود اکثریت لازم را در آن به دست آورد. متحدان روحانی با کسب آرای چشمگیر دور اول به سلطه اصولگرایان بر 290 کرسی مجلس پایان دادند.

روحانی که در سال 2013 با وعده بستن پرونده هسته ای به قدرت رسید، از زمان دستیابی به توافق هسته ای با قدرت های جهان در سال گذشته که منجر به برداشته شدن تحریم های بین المللی در ماه ژانویه شد، شاهد افزایش حامیان خود بوده است. 

به گفته تحلیلگران، مجلس متعادل تر به روحانی در دنبال کردن اصلاحات اقتصادی کمک می کند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: