کد خبر: ۶۵۹۰۷۱
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۴
تعداد بازدید: ۱۱۳۶
در آخرین روز از پیكارهای وزنه برداری قهرمانی آسیا در تاشكند و در رقابت های دسته به اضافه 105 كیلوگرم «بهادر مولایی» به مدال طلای دوضرب و برنز مجموع دست یافت.
وزنه برداری قهرمانی آسیا؛ طلای دو ضرب و برنز مجموع برگردن مولاییامروز (شنبه) و در آخرین روز رقابت های وزنه برداری قهرمانی آسیا در شهر تاشكند ازبكستان، 11 نفر در دسته فوق سنگین روی تخته رفتند.
در حركت دو ضرب، بهادر مولایی با مهار وزنه 247 كیلوگرم به مدال طلا رسید و در مجموع نیز با ركورد 427 كیلوگرم به مدال برنز آسیا دست یافت.
رقابت های دسته به اضافه 105 كیلوگرم از ساعت 16 به وقت تهران در مجموعه ورزشی ازبكستان شهر تاشكند آغاز شد در رقابت های حركت دو ضرب رقابت بهادر مولایی با چن شی از چین تایپه (دارنده مدال طلای آسیا در سال 2015) و همچنین روسلان نورالدین اف ازبكستانی (دارنده مدال طلا و نقره جهان) دیدنی بود.
بهادر مولایی در ابتدا وزنه 230 كیلوگرم را بالای سر برد و در حركت دوم وزنه 240 كیلوگرمی را جابجا كرد و در حركت سوم برای كسب مدال طلای دو ضرب و برنز مجموع 247 كیلوگرم را بالای سربرد.
چن شی كه سال گذشته نیز در رقابت با مولایی عنوان نخست را كسب كرده بود در این رقابت ها با مجموع 432 كیلوگرم طلا گرفت و محمد تورچیف از تركمنستان با 427 كیلوگرم و به دلیل اختلاف وزن كمتر نسبت به مولایی نقره مجموع را گرفت.
بهادر مولایی (دارنده مدال نقره جهان) و محسن بهرام زاده (دارنده مدال نقره آسیا) در حركت یك ضرب توانستند وزنه 180 كیلوگرمی را بلند كنند و در حركات دوم و سوم نتوانستند وزنه های 185 و 189 كیلوگرمی را بالای سرببرند.
محسن بهرام زاده نیز با مجموع 401 كیلوگرم در مجموع مقام هفتم آسیا را كسب كرد.
بهادر مولایی در رقابت های قهرمانی سال 2015 آسیا با مجموع 414 كیلوگرم بعد از ورزشكار چین تایپه مدال نقره گرفته بود.
او كه طلای نوجوانان و جوانان جهان را در كارنامه دارد، در پیكارهای جهانی سال 2015 آمریكا در حالی در گروه بی دسته فوق سنگین قرار گرفت كه با 176 كیلوگرم در یك ضرب و 230 كیلوگرم در دو ضرب و مجموع 406 كیلوگرم در بین 33 وزنه بردار در رده شانزدهم قرار گرفت.
وی در مسابقات سال 2013 جهان در لهستان با 203 كیلوگرم در یك ضرب (مدال برنز جهانی) و در دو ضرب با 255 كیلوگرم (طلای دو ضرب) و مدال نقره مجموع را از آن خود كرد. وی در این مسابقات با آلبگف و آلكسی لوچوف مبارزه جانانه ای داشت.
چهل و ششمین دوره رقابت های قهرمانی وزنه برداری سال 2016 آسیا از 5 اردیبهشت در مجموعه ورزشی ازبكستان شهر تاشكند آغاز شد كه امروز (شنبه) به كار خود پایان داد.
نتایج دسته به اضافه 105 كیلوگرم از این قرار است:
یك ضرب: 1- روسلان نورالدین اف (ازبكستان) 191 كیلوگرم 2- شی چن (چین تایپه) 191 كیلوگرم 3- محمد توچیف (تركمنستان) با 190 كیلوگرم
دو ضرب: 1- بهادر مولایی (ایران) 247 كیلوگرم 2- شی چن (چین تایپه) 241 كیلوگرم 3- محمد توچیف (تركمنستان) 237 كیلوگرم
مجموع: 1- چی شن (چین تایپه) با 432 كیلوگرم 2- محمد توچیف (تركمنستان) 427 كیلوگرم 3- بهادر مولایی 427 كیلوگرم

 ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: