کد خبر: ۶۵۸۲۲۲
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۰
تعداد بازدید: ۶۳۳
دلواپسان زمانی كه از ديوار سفارتخانه‌ها بالا رفتند، ياد تبعات منفی آن نبودند!؟
توجه به اين نكته لازم است كه بالا رفتن از ديوار سفارت‌خانه‌‌ها امروزه ديگر دردي دوا نكرده و تنها مردم را با مشكل مواجه مي‌كند و اين مراكز ارتباطي را به تعطيلي مي‌كشاند.
طلبكاری مسببان تحقير ملت از دولت/از ديوار‌ بالا می‌روند و دلواپس عزت ايران هستند!اين روزها و بعد ازفاجعه منا  و نيز كارشكني هايي كه رژيم سعودي در ماه‌هاي گذشته عليه ايران در منطقه و جهان داشته،ماهيت سران آل سعود آن براي مردم كشورمان روشن شده‌است. رژيم‌سعودي، امروز بر سر فرضيه با فضيلت حج كه فروع دين اسلام محسوب مي‌شود نيز تلاش مي‌كند حرمت مسلمانان ايراني را كه در روايت ديني از حرمت خانه‌ خدا نيز والا‌تر است زير سوال ببرد.مسئولان حج وزيارت جمهوري اسلامي ايران بعد از رايزني‌هايي كه با اين رژيم داشتند به نتيجه مناسبي نرسيده اند و به نظر مي‌رسد كه اين روند ترك اولي بوده و سفر حج اين روزها به صلاح نيست.

رسانه‌هاي محافظه كار ايران اين روند رژيم سعودي  مسلك را به نفع خود می‌خواهند مصادره كنند تا دولت قانوني جمهوري اسلامي را زير سوال ببرند! رويكردي كه چندان اخلاقي و اسلامي نيست.

در همين راستا از آنجايي كه اين جريان بيشترمنافع ملي را فداي بازي‌هاي سياسي خود كردند، به جاي ايستادگي  نشان دادن در برابر زورگويي‌هاي سعودي، كليد واژه روحاني(بازگشت عزت به پاسپورت ايراني) را دستاويز نقد قرار داده و نوشته‌اند اعطای ویزا به حجاج ایرانی از سوی کشور ثالث غیرقابل قبول و خواسته عربستان خلاف عزت پاسپورت ایرانی است.

اينجا از جماعتي كه نگران پايين آمدن عزت پاسپورت ايراني هستند بايد پرسيد آن زماني كه از ديوارها بالا مي‌رفتيد،ياد اين مضرات نبوديد!؟وقتي با گوشي تلفن‌هاي كنسولگري‌ها و سفارت‌خانه‌ها عكس‌هاي سلفي مي‌گرفتيد، به فكر اين روزها نيفتاديد!؟چرا وقتي كه با شعارانقلابي شيشه اماكن را پايين مي‌آوردند دل‌نگران اين وضع نشديد!؟وقت براي اين سخنان گذشته‌است، جماعتي سنگي را به ته چاه انداخته‌اند و حال مشكلات بر گردن كساني ديگر افتاده است ولي باز هم براي رهايي از اين وضعيت دير نشده‌‌است. 

  مسئولان به سخنان امام(س)توجه كنند!

به نظر نمي‌رسد باتوجه وضعيت به وجود  آمده، اكنون لزومي براي ادامه اين فريضه الهي تا رفع فتنه سعودي باشد. زيرا زماني‌كه نه امنيت مسلمان حفظ شده و نه حرمت ايراني نگه‌داشته‌ مي‌شود، دليلي براي ادامه اين روند احساس نمي‌شود!؟مسئولان مي‌توانند مزاياي مالي اين فريضه را براي فضايل معنوی كه ترك آن در اين دوران ارجحیت دارد، به جان بخرند يا از سوي ديگر مي‌توانند به سخنان امام‌خميني(س) گوش فرادهند كه با درايت هميشگي خود مي‌فرمايند:«حاکم مى‏تواند مسجد یا منزلى را که در مسیر خیابان است خراب کند و پول منزل را به صاحبش رد کند.

حاکم می‌‏تواند مساجد را در موقع لزوم تعطیل کند و مسجدى که ضِرار باشد، در صورتى که رفع بدون تخریب نشود، خراب کند. حکومت می‌‏تواند قراردادهاى شرعى را که خود با مردم بسته است، در موقعى که آن قرارداد مخالف مصالح کشور و اسلام باشد، یکجانبه لغو کند و می‌‏تواند هر امرى را، چه عبادى و یا غیر عبادى است که جریان آن مخالف مصالح اسلام است، از آن مادامى که چنین است جلوگیرى کند. حکومت می‌تواند از حج، که از فرایض مهم الهى است، در مواقعى که مخالف صلاح کشور اسلامى دانست موقتاً جلوگیرى کند. صحیفه امام، ج‏20، ص451و452» مسئولان كشورمان بايد حرمت و امنيت مردم را مد نظر قرار داده و اين رويكرد را محور فعاليت‌هاي خود كنند و به طور حتم مردم كشورمان نيز اين جنگ نرم را به خوبي درك‌كرده و زيارت خانه معبود را به زماني ديگر مي‌سپارند.

از سوي ديگر توجه به اين نكته لازم است كه بالا رفتن از ديوار سفارت‌خانه‌‌ها امروزه ديگر دردي دوا نكرده و تنها مردم را با مشكل مواجه مي‌كند و اين مراكز ارتباطي را به تعطيلي مي‌كشاند.

فراموش‌نشود هيچكس، منكر اقدامات كارشكنانه آل سعود نيست ولي به دليل جايگاه اين كشور در جهان اسلام و نيازهاي معنوي كه مردم ايران به اين كشور دارند، در مواجه با آنها بايد با سياست‌هايي غير از چوب و چماق مواجه شد چراكه اگر با اين اقدامات مشكلي برطرف مي‌شد، تا كنون برخورد لازم صورت گرفته بود.

منبع:‌ قانون
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: