کد خبر: ۶۵۸۰۶۸
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹
تعداد بازدید: ۳۹۰
يك مقام ارشد صنعت نفت از توافق ايران و كانادا براي ساخت تجهيزات مربوط به تاسيسات سطح الارضي صنعت نفت خبر داد.
مشاركت ايران و كانادا براي ساخت تجهيزات صنعت نفتاميرعباس حسيني درباره مشاركت با ساير كشورها در صنعت نفت، افزود: توافق با يك شركت كانادايي در بخش تاسيسات صنعت نفت انجام شده و قرار است بزودي اجرايي شود.
معاون فناوري و امور بين الملل پژوهشگاه صنعت نفت، اين توافق را مربوط به ساخت تجهيزات صنعت نفت در داخل كشور دانست كه با همكاري شركت هاي كانادايي انجام مي شود.
حسيني ادامه داد: بر اساس اين توافق، ايران و كانادا در بخش سطح الارضي صنعت نفت و ساخت تاسيسات نمك زدايي با يكديگر همكاري مي كنند.
معاون فناوري و امور بين الملل پژوهشگاه صنعت نفت گفت: افزون بر كانادا، مذاكره هايي نيز با شماري از كشورهاي اروپايي و آسيايي براي استفاده از فناوري هاي جديد در صنعت نفت و مخازن نفتي انجام شده كه قراردادهاي آنها نيز به زودي امضا مي شود.
به گزارش ايرنا، صنعت نفت ايران در دوران تحريم، از دو معضل كمبود منابع مالي و فقدان فناوري هاي جديد رنج مي برد، اما پس از اجرايي شدن برجام و لغو تحريم ها، ايران تلاش كرد با جلب مشاركت شركت هاي بين المللي اين كمبودها را جبران كند.
بر اين اساس، مذاكره هايي با شركت هاي بين المللي آغاز و توافق هايي نيز در بخش بالادستي و پايين دستي صنعت نفتي به دست آمد.
پيش از اين نيز يك شركت كانادايي همكاري با ايران در صنعت نفت را آغاز كرده بود و بر اين اساس، رئيس پژوهش و فناوري شركت نفت فلات قاره ايران از واگذاري پروژه بررسي توجيه اقتصادي و امكان‌سنجي طرح توسعه ميدان نفتي بينالود به يك شركت كانادايي خبر داده بود.
«جواد رستمي» رئيس پژوهش و فناوري شركت نفت فلات قاره ايران با بيان اينكه طرح بررسي توجيه اقتصادي و امكان‌سنجي اجراي توسعه اين ميدان نفتي به يك شركت كانادايي واگذار شده است، گفت: هم اكنون منتظر اعلام گزارش نهايي از سوي اين شركت كانادايي هستيم.
همچنين مذاكره هاي ديگري نيز با دانشگاه ها و مراكز علمي كانادا در بخش فناوري هاي جديد نفتي و به ويژه مطالعه مخازن نفتي جريان دارد.
ايرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: