کد خبر: ۶۵۸۰۱۳
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۵
تعداد بازدید: ۵۸۱
رقابت های كشتی گزینشی المپیك 2016؛
«امیر قاسمی منجزی» فرنگی كارتیم ملی كشتی ایران، مدال طلای وزن 130 كیلوگرم رقابت های جهانی گزینشی المپیك 2016 در اولان باتور مغولستان را از آن خود كرد.
رقابت های جهانی گزینشی كشتی المپیك 2016 برزیل در اولان باتور مغولستان برگزار شد و نفرات اول تا سوم هر وزن در این رقابت ها سهمیه حضور مستقیم در المپیك 2016 برزیل را كسب كردند. فرنگی كاران 13 كشور در این رقابت ها، المپیكی شدند.
آخرین مرحله از مسابقات گزینشی المپیك روزهای 17 تا 19 اردیبهشت ماه در شهر استانبول تركیه برگزار خواهد شد و تیم ایران برای كسب یك سهمیه باقی مانده در وزن 59 كیلوگرم می بایست در این مسابقات شركت كند.
امروز و در وزن 59 كیلوگرم، حمید سوریان دارنده مدال طلای المپیك لندن با كسب یك برد و یك باخت از گردونه مسابقات حذف شد.
در وزن 130 كیلوگرم، امیر قاسمی منجزی در دور اول دیل ریو از آرژانتین را با نتیجه 4 بر صفر شكست داد و در دور دوم به مصاف بالینت لام كشتی گیر مطرح مجارستانی رفت و در پایان با نتیجه 2 بر صفر پیروز شد.
قاسمی در دور سوم، مقابل نومین جان عبداله یف از ازبكستان با ضربه فنی پیروز و راهی مرحله نیمه نهایی شد و در این مرحله، لوسب چوگوشویلی از بلاروس نفر پنجم المپیك لندن و دارنده مدال برنز اروپا را با نتیجه 2 بر صفر شكست داد و علاوه بر حضور در دیدار فینال سهمیه حضور در المپیك 2016 برزیل را كسب كرد.
قاسمی در دیدار نهایی با حاضر نشدن كیو جیانگ منگ نفر سوم بازی های آسیایی و دارنده مدال نقره آسیا از چین مقابل وی به دلیل مصدومیت، صاحب مدال طلا شد.
اسامی نفرات برتر این رقابت ها كه موفق به كسب سهمیه المپیك شدند بدین شرح است:
59 كیلوگرم:
1-سئوك هاك كیم (كره جنوبی) 2-آندره برگ(نروژ) 3-المرات تسمراداف(ازبكستان)
66 كیلوگرم:
1-آیون پانیت(رومانی) 2-ترو ولی ماكی(فنلاند) 3-ادگار وینكاتیس(لیتوانی)
75 كیلوگرم:
1-پیتر باسكی(مجارستان) 2-بین یانگ(چین) 3-آرسن جلفلكیان(ارمنستان)
85 كیلوگرم:
1-جاوید حمزاتوف (بلاروس) 2-ماكسیم مانوكیان(ارمنستان) 3-كریستوفربرگ(سوئد)
98 كیلوگرم:
1-الكساندر هارابوویك(بلاروس) 2-ری وازی نادریشویلی(گرجستان) 3-كارل اسچون(سوئد)
130 كیلوگرم:
1-امیر قاسمی منجزی(ایران) 2-كیو جیانگ منگ(چین) 3- ومین جان عبداله یف(ازبكستان)
**در پایان این پیكارها، كمیته ملی المپیك ایران در پیامی، كسب چهل و دومین سهمیه المپیكی كشورمان از سوی امیر قاسمی منزجی را تبریك گفت و از تلاش های حمید سوریان قهرمان افسانه ای كشتی فرنگی كشورمان كه با تمام توان در این رقابتها به مصاف حریفان خود رفت تقدیر و تشكر كرد.
در پیام كمیته ملی المپیك آمده است: بار دیگر دلاور مردان كشتی فرنگی كشورمان موفق شدند در آوردگاهی سخت و مهم با كسب سهمیه المپیك ریو باعث خوشحالی مردم عزیزمان شوند.
این كمیته ضمن تبریك كسب چهل و دومین سهمیه كاروان ورزشی كشورمان در بازیهای المپیك ریو در رقابتهای سخت اولان باتور مغولستان به دست امیر قاسمی منجزی از تلاش های خستگی ناپذیر حمید سوریان در برابر حریفان، تقدیر و تشكر و اعلام كرد؛ ملت بزرگ ایران و جامعه فهیم ورزش كشور به هیچ وجه افتخار آفرینی های حمید سوریان در رقابت های آسیایی، جهانی و المپیك لندن را از یادها نبرده و چنین شكست هایی نمی تواند ذره ای ازجایگاه و احترام ویژه وی در نزد مردم عزیز و مسئولین و حتی خللی در عزم پولادین این قهرمان با اخلاق و دوست داشتنی برای موفقیت در دیگر رقابتهای پیش رو ایجاد كند.
كمیته ملی المپیك ابراز امیدواری كرد كه در دیگر رقابتهای كسب سهمیه المپیك 2016 نمایندگان كشورمان پیام آور شادی برای مردم عزیز كشورمان باشند.

ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: