کد خبر: ۶۵۷۶۶۴
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳
تعداد بازدید: ۳۹۲
نمایندگان مجلس شورای اسلامی به منظور رد بخشی از دیون دولت به صندوق بازنشستگی فولاد، دولت را مكلف كردند نسبت به تادیه 18 هزار میلیارد ریال از محل درآمدهای عمومی دولت در سال 95 اقدام كند تا نسبت به پرداخت حقوق بازنشستگان اقدام شود.
مجلس 18 هزار میلیارد ریال برای پرداخت مطالبات بازنشستگان فولاد اختصاص دادنمایندگان در جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی بند ب بخش هزینه ای لایحه بودجه سال 95 كل كشور را بررسی و تصویب كردند.
خانه ملتی ها در این مصوبه مقرر كردند كه به منظور رد بخشی از دیون دولت به صندوق بازنشستگی فولاد، دولت مكلف است نسبت به تادیه 18 هزار میلیارد ریال از محل درآمدهای عمومی دولت در سال 95 اقدام كند تا نسبت به پرداخت حقوق بازنشستگان اقدام شود.
براساس این مصوبه، رقم مزبور در حساب های فی مابین دولت و این صندوق منظور می شود، بند مذكور جایگزین جدول 18 پیشنهادی دولت می شود.
به گزارش ایرنا، بازنشستگان صنعت فولاد كشور در اعتراض به دریافت نكردن معوقات حقوقی خود بارها مقابل مجلس شورای اسلامی و وزارت امور اقتصادی و دارایی تجمع كردند و امروز نیز برای سومین روز متوالی تجمع مقابل مجلس شورای اسلامی ادامه داشت.
85 هزار بازنشسته صندوق فولاد كشور دو ماه معوقات حقوقی دارند.
نمایندگان همچنین امروز گمرك جمهوری اسلامی ایران را مكلف كردند نسبت به استرداد حقوق ورودی كالاهای وارداتی از همان مواد و قطعات وارداتی موضوع مواد 66 و 68 قانون امور گمركی مصوب 22آبان 90 ظرف مدت 15 روز از محل تنخواه دریافتی از خزانه كه تا پایان سال تسویه می كند، اقدام كند.
همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و حمایت از صنایع فولاد سازی و همچنین پیشگیری از صادرات مواد خام معدنی، دولت را مكلف كردند با افزایش خقوق ورودی وردات محصولات فولادی و نیز عوارض صادرات مواد خام معدنی مرتبط با زنجیره تولید فولاد به میزان دو و نیم درصد، صد درصد منابع حاصله را به وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی برای پرداخت مستمری بازنشستگان فولاد اختصاص دهد.

 ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: